شناسهٔ خبر: 23552190 - سرویس سیاسی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

­آغاز جلسه علني مجلس با سخنان آقاي لاريجاني

جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي پس از اينکه دو هفته خانه ملت جلسه علني نداشت با نطق پيش از دستور آقاي علي لاريجاني آغاز شد.

صاحب‌خبر -

­آغاز جلسه علني مجلس  با سخنان آقاي لاريجانيبه گزارش خبرنگار خبرگزاري صداوسيما، رئيس مجلس در ابتداي صحبت هاي خود با اشاره به حادثه اخير کشتي نفتکش ايراني از کميسيون امنيت ملي خواست موضوع را به جد دنبال کند.
آقاي لاريجاني همچنين در ادامه به حوادث اخير 20 روز گذشته در کشور پرداخت و با اشاره به مشکلات معيشتي و اقتصادي مردم که نگراني هايي را در جامعه ايجاد کرده است خواستار کاهش فشارهاي اقتصادي از دوش مردم با برنامه ريزي هاي دولت و مجلس شد.
وي همچنين گفت: توليد بايد محور برنامه هاي کشور قرار گيرد و بايد از توان و مشارکت مردم در امور اقتصادي استفاده کرد.
لاريجاني در ادامه بر نقش رسانه ها به ويژه صدا و سيما در حرکت هاي توسعه اي کشور تاکيد کرد.
وي همچنين از کميسيون تلفيق براي بررسي بودجه و همچنين نگاه متناسب به نيازهاي مردم و همچنين تعيين حقوق و دستمزد تقدير کرد.
رئيس مجلس با اشاره به مرحله نهايي حل مشکلات سپرده گذاران، از بانک مرکزي خواست در اين زمينه به تلاش هاي خود سرعت بيشتري دهد.
وي همچنين اغتشاشات اخير در کشور را که ازجانب دشمنان بين المللي از جمله امريکا و کشورهاي منطقه صورت گرفت محکوم کرد و با تفکيک موضوع اعتراضات بحق مردم از بحث اغتشاش و آشوب گفت: دشمنان ايران در به چالش کشاندن ملت و نظام اسلامي ناکام ماندند.
آقاي لاريجاني اقدامات غيرقانوني امريکا در تحريم هاي اخير به ويژه تحريم شخصيت هاي کشورمان را محکوم کرد و افزود: تحريم هاي آنان باعث آبرو و افتخار اشخاص مي شود.
رئيس مجلس در زمينه موضوع هسته اي و بحث هاي مربوط به رفتار امريکا با برجام نيز گفت: مجلس به هيچ وجه تغيير در ساختار توافق هسته اي را نمي پذيرد.
مجلس سپس وارد دستور شد و به عنوان اولين دستور به اصلاح مواد ديگري از آيين نامه داخلي خود پرداخت.


خبر تکميلي ارسال مي شود