شناسهٔ خبر: 23550127 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی سپهر و نظرآباد پیگیری می‌شود

R41451/P1361/S6,50/CT1

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز از پیگیری سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی سپهر و نظرآباد خبر داد.

صاحب‌خبر -

فردین حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با اشاره به اینکه شهرک خصوصی سپهر و شهرک دولتی نظرآباد در شهرستان نظرآباد اظهار داشت: شهرک صنعتی نظرآباد سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب دارد اما راهبری آن با مشکل روبه‌روست.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز با بیان اینکه یک شرکت خدماتی در شهرک صنعتی شهرستان نظرآباد متعهد به کنترل کردن بحث راهبری سیستم تصفیه فاضلاب شد، اضافه کرد: در این شهرک پایش از مبدا برای تصفیه فاضلاب پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که برخی از واحدهای دارای مشکل به اخطار دریافتی اقدام نکنند، مورد پیگیری قضایی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: شهرک صنعتی سپهر هم با توجه به این امر که سیستم تصفیه فاضلاب ندارد و دارای مشکل اعتباری هم است، از ابتدای سال آینده، مطالعات زیرساختی آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در 2 ماه مطالعات احداث تصیفه خانه فاضلاب باید انجام شود، افزود: بعد از این مطالعات در 3 ماه نخست کار اجرایی فاز اول آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرک صنعتی سپهر با توجه به این امر که تصفیه خانه مرکزی وجود ندارد، اما هر واحد برای خود تصفیه‌خانه دارد، گفت: اما به سبب اینکه در نهایت خروجی پساب در یکجا جمع می‌شود، به حد استاندارد نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: واحدهایی که به تازگی قصد مستقر شدن را دارند، اگر مشکل فاضلاب دارند با یکی از شهرک‌های صنعتی استان قرارداد بسته و فاضلاب خود را  انتقال دهند تا سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/