شناسهٔ خبر: 23550029 - سرویس سیاسی
منبع: تسنیم | لینک خبر

رسانه‌ها خط مقدم جنگ نرم دشمن هستند

R41376/P1361/S6,76/CT1

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با اشاره به لزوم تقویت ایران در برابر تهاجم‌های دشمنان، گفت: رسانه‌ها در خط مقدم جنگ نرم دشمن قرار دارند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا عرشیان در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم در یزد، با اشاره به اینکه در عرصه رسانه نیاز به خبرنگاران متبحر، کاردان و متعهد داریم، اظهار داشت: عمده‌ترین و سنگین‌ترین وظایف در جنگ نرم بر عهده رسانه‌ها است زیرا جنگ رسانه‌ای امروز یک جنگ واقعی با اهداف پیچیده است.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اینکه دشمن امروزه با جنگ رسانه‌ای، فرهنگی، تضعیف اعتقادات و هجمه فعالیت‌های ضد فرهنگی علیه کشور در حال فعالیت است، گفت: جنگ نرم که مقام معظم رهبری در ارتباط با آن سالها سخنان بسیار گران‌بهایی فرمودند و توصیه کردند که عده‌ای به‌ عنوان فرماندهان جنگ نرم در برابر دشمن باید تقویت شوند و برای مبارزه با دشمن، رصد کردن فعالیت‌های آنها و ارائه پاسخ مقتضی، مناسب و به‌ موقع حضور پیدا کنند، مصداق اصلی فعالیت رسانه‌هاست و یکی از فرماندهان خط مقدم جبهه جنگ نرم، رسانه‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: با این تفاسیر مسئولیت خبرنگاران در این برهه حساس چند برابر می‌شود به‌گونه‌ای که با هر سم‌پاشی دشمن باید بتوان جواب دندان‌شکنی به آن‌ها داد.

عرشیان با اشاره به اینکه دشمن هر زمان دست خود را در مسائل مختلف خالی می‌بیند به فتنه، دروغ و شایعه‌پراکنی روی می‌آورد، عنوان کرد: در روح و وجود دین اسلام به‌ عنوان جامع‌ترین و کامل‌ترین دین و مذهب تشیع به‌عنوان مذهبی برگرفته از الگوهایی مانند ائمه معصومین(ع) دروغ راهی ندارد اما دشمنان از هر نوع فتنه، دروغ و شایعه‌ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس هم دشمنان حیله‌ها و تزویرهایی زیادی در برابر ایران به کار بست و در مقابل ما سعی داشتیم در راستای اعتقاداتمان حرکت کنیم و همین مسئله هم فلسفه پیروزی ما در دفاع مقدس شد، یعنی حقانیت، درستی، پاکی، صداقت و بسیاری دیگر از ویژگی‌های پسندیده در بسیجیان آن زمان وجود داشت و عامل پیروزی ایران شد و امروزه نیز این ویژگی‌ها را در جامعه اسلامی ایران به ویژه در بین بسیاری از جوانان شاهد هستیم.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد اظهار داشت: دشمن به دنبال دروغ، کینه، تزویر و فریب انسان‌هاست و شاید هم در این راستا بتواند کاری انجام دهد اما آن‌ها در انتها بنا بر وعده خداوند که در قرآن می‌فرماید: "إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا: باطل همواره نابودشدنى است " هیچ زمانی نمی‌تواند به هدف نهایی خود دست پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب ما یک انقلاب به‌حق و الهی بود، بیان کرد: وعده خداوند در قرآن کریم که می‌فرماید: "إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ: اگر خدا را یارى کنید یاریتان می‌کند " تا به الان در عرصه‌های مختلف انقلاب برای ملت و مسئولان ایران به اثبات رسیده و الان هم اگر در برابر فتنه‌های دشمنان امیدمان به خداوند متعال باشد و از پشتیبان ولایت فقیه باشیم، قطعا بر دشمنان پیروز می‌شویم.

انتهای پیام/