شناسهٔ خبر: 23549408 - سرویس سیاسی
منبع: نود | لینک خبر

چه زماني فوتبال دولتي به خاک سپرده مي شود

تورج عاطف

صاحب‌خبر -

(تورج عاطف)

مصاحبه گرشاسبي مدير عامل باشگاه پرسپوليس دردنامه اي براي نه تنها پرسپوليس که براي فوتبال ايران و شايد مردم ايران است . ايشان مي گويند که نزديک به 17 ميليارد و دويست ميليون تومان اين باشگاه بابت جريمه هايش به بازيکنان پرداخت کرده است و اين در حالي است که بدهي 130 ميليارد توماني مالياتي و بدهي به علي دائي و... همچنان باقي است . ايشان در اين مصاحبه مي گويند که نمي توانستيم طارمي را به زندان بياندازيم و در آخر مي فرمايند پرونده ژوزه را به خاک بسپاريم و....
سوال مهم اين است که اين 17 ميليارد و دويست ميليون تومان از جيب ملت را داديد پولي که بابت جريمه هائي بود که مديران اسبق پرسپوليس که مديران منتخب سازمان تربيت بدني سابق و وزارت ورزش کنوني براي پرسپوليس ساخته بودند. اين 17 ميليارد توماني که مي تواند سهميه بسياري از محرومان اين جامعه باشد که شب تا صبح زحمت مي کشند اما سفره آنها هر روز کوچک تر مي شود . اين 17 ميليارد مي توانست ورزشگاه و زمين تمرين و صرف يافتن استعداد ها بشود اما پرداخت شد بي آن که از اين مديران باز خواستي شود و بخش حقوقي  اعلام مي کند که مسبب اين همه مشکلات کيست ؟ مرداني چون طاهري و رويانيان و....  چه پاسخي دارند که ميليارد ها از پول اين ملت را به باد فنا دادند و تاواني ندادند .

 مي پرسيم اگر جوان تحصيل کرده اي وامي از بانک بگيرد و  در کسب و کار و يا خريد منزل و.... صرف کند اما موفق به پرداخت آن نشود چون مهدي طارمي بخشيده مي شود ؟ بازيکني که براحتي پول تسويه و حساب را براي خريد ماشين استفاده مي کند نياز به بخشش دارد ؟   نيازي نبود که طارمي را نگاه داريد اما نبايد او  را در قبال اين سو رفتار مالي حداقل پرسش کنيم ؟اين بازيکن شايسته تيم ملي است که دارد براي آن نقشه مي کشد که در ازاي آن راهي اروپا شود و به ريش ملت بخندد؟

آقاي گرشاسبي نگفتند مسئولين قرارداد طارمي در بازگشت از ريزه اسپورت چه کساني بودند که امروز روزه سکوت گرفته اند ؟ اين همه بوروکراسي اداري وجود دارد که افراد با ژن منتخب و غير منتخب در باشگاه و وزارت ورزش مشغول به کار هستند اما چگونه چنين افتضاح مالي پيش مي آيد و بايد خدا را شکر کنيم که پرونده ژوره با  غرامت چندين برابر قراردادش و با اين افزايش نرخ ارز به پايان رسيده است و هيچکس نمي پرسد آن قرار داد را چه کساني امضا کردند ؟

اين نوابغ مديريت بالاتر از هوينس مدير عامل بايرن مونيخ بودند که بخاطر خلافهاي مالي به زندان نيز رفت ؟ خون امثال اين آقايان و طارمي رنگين تر از هوينس ها بود؟
اي کاش فوتبال دولتي روزي به خاک سپرده شود