شناسهٔ خبر: 23547405 - سرویس اقتصادی
منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار مرکزی: تکلیف پروژه ۵۵ متری اراک تا پایان سال ۹۶ روشن شود

R41371/P1377/S6,73/CT11

استاندار مرکزی گفت: تکلیف پروژه ۵۵ متری اراک تا پایان سال ۹۶ روشن شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده عصر امروز در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به طرح 55 متری اراک اظهار داشت: لازم است هر چه سریعتر تکلیف این پروژه مشخص شود تا مردم ساکن در این طرح از بلاتکلیفی خارج شوند بنابراین برای تعیین تکلیف این پروژه باید کارگروه با مدیریت معاونت عمرانی استانداری و اعضای شورای اسلامی و سایر مسئولان و افراد مرتبط  تشکیل شود تا تکلیف این پروژه را تا پایان امسال مشخص کنند.

وی افزود: طرح 55 متری در هسته مرکزی شهر قرار گرفته و در صورت اجرای این طرح می‌توان المان‌ها و مسیرهای پیاده‌روی خوبی در این طرح، تعریف کرد تا شهروندان اراکی به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند و با توجه به اینکه اراک سابقه تاریخی و فرهنگی خوبی دارد، می‌توان از المان‌هایی متناسب با سابقه فرهنگی شهر استفاده کرد، در واقع اجرای این طرح یک فرصت طلایی برای شهرداری و شورای اسلامی اراک است تا با بهره‌گیری مناسب از اجرای این طرح، هویت بیشتری را به اراک ببخشند.

آقازاده تصریح کرد: همین‌طور، اجرای این طرح نقش مؤثری را در روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوای اراک که از جمله خواسته‌های مهم و اصلی مردم این شهر به شمار می‌رود، دارد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه اجرای این طرح نیازمند موافقت همه مخالفان طرح است، گفت: در صورتی که این طرح بخواهد اجرا شود باید با نظرات کارشناسی و فنی، همه مخالفان طرح توجیح شوند البته وجود 1200 پلاک در این طرح بوده و لازم است 73 هزار مترمربع برای اجرای طرح آزادسازی شود که اجرای این طرح بالغ بر5هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی عنوان کرد: شهرداری‌ها شهرهای بزرگ از جمله اراک با مشکلات مالی روبه رو هستند، به طوری که شهرداری اراک به مانند بقیه شهرداری‌ها با مشکلات مالی مواجه هستند و در پرداخت حقوق پرسنل خود هم مانده‌اند بنابراین باید برای اجرای طرح 55 متری از ظرفیت سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان بهره گرفت و در این مسیر لازم است پروژه را به چند بخش تقسیم کرد.

آقازاده خاطرنشان کرد: در صورتی که در مدت زمان مشخص نتوانیم نسبت به اجرای طرح به توافق برسیم نباید آن را عنوان و اجرا کنیم و در صورتی که توان و قدرت اجرای طرحی را بعد از 15 سال نداریم باید اجازه دهیم مردم زندگیشان را ادامه دهند البته شهرداری و شورای شهر برای حمایت از اجرای این طرح لازم است مشوق‌هایی را در نظر بگیرند و کمتر به منابع مالی این طرح دل ببندند.

وی بیان کرد: اجرای طرح 55 متری به نفع همه است و برای عملیاتی کردن طرح را در شورای توسعه و برنامه‌ریزی هم مطرح خواهیم کرد تا هر چه زودتر تکلیف اجرای آن مشخص شود.

انتهای پیام/