شناسهٔ خبر: 23544970 - سرویس سیاسی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سومين نشست مشورتي دبيران کل پارلمان هاي عضو اتحاديه مجالس اسلامي آغاز شد

سومين نشست مشورتي دبيران کل پارلمان هاي عضو اتحاديه مجالس کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي دقايقي پيش به رياست علي افراشته آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

سومين نشست مشورتي دبيران کل پارلمان هاي عضو اتحاديه مجالس اسلامي آغاز شدبه گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خانه ملت، سومين نشست مشورتي دبيران کل پارلمان هاي عضو اتحاديه مجالس کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي عصر امروز (شنبه، 23 دي ماه) به رياست علي افراشته آغاز به کار کرد.
قرار است در اين نشست درباره سازوکارهايي براي هرچه مفيدتر بودن کنفرانس همکاري اسلامي در راستاي حفظ منافع کشورها، توسعه آنها و رفع دغدغه هاي موجود بحث و بررسي صورت گيرد.

هشتمین نشست کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
هشتمین نشست کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس سازمان همکاری اسلامی دقایقی پیش به ریاست علاءالدین بروجردی آغاز به کار کرد.
هشتمین نشست کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس سازمان همکاری اسلامی عصر امروز (شنبه، ۲۳ دی) به ریاست علاءالدین بروجردی آغاز به کار کرد.
کمیته دائمی فلسطین ۱۷ عضو از کشورهای عربی، آسیایی و افریقایی دارد و قرار است درباره تحولات اخیر فلسطین به گفتگو بپردازند و راهکارهایی برای مشکلاتی که رژیم صهیونیستی برای این کشور به بار آورده است، ارائه کنند.
امیرخجسته رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین و همچنین سیدمصطفی ذوالقدر نیز در این نشست حضور دارند.
 
افراشته: نشست آموزشی مجازی دبیران کل اتحادیه مجالس اسلامی با هدف تبادل تجربیات و ارتقای سطح عملکرد برگزار شود
رئیس سومین نشست مشورتی دبیران کل اتحادیه مجالس معتقد است نشست اتحادیه مجالس اسلامی می‌تواند با ایجاد سازوکار قانونی، همکاری کشورها را توسعه دهد و باعث حفظ منافع آنها شود.
علی افراشته در سومین نشست مشورتی دبیران کل پارلمان های عضو اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که عصر امروز (شنبه، 23 دی) در تهران برگزار شد ضمن تشکر از دبیران کل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای حضور در این نشست گفت: امیدوارم در این نشست بتوانیم تصمیمات مفیدی برای فعالیت و پویایی بیشتر اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، اتخاذ کنیم.
رئیس سومین نشست مشورتی دبیران کل اتحادیه مجالس در ادامه با بیان اینکه مجالس در همه جهان برآمده از اراده ملت ها هستند و حضور در این نشست و نشست های دیگر این کنفرانس، نشانه ای از اراده ملت های جهان اسلام برای تحکیم، وحدت، همکاری و همدلی است ،گفت: مجالس با بهره مندی از ظرفیت های دیپلماتیک، تعاملی مستمر بوده که با ایجاد سازوکارهای قانونی می توانند همکاری های مختلف کشورها را توسعه دهند و به کاهش دغدغه ها و نگرانی ها، تمهید تضمین ها و سازوکارهایی برای حفظ منافع کشورها کمک کنند؛ از این رو کمک به پارلمان ها در هر سطحی کمک به بهبود روابط کشورها و رفع چالش های مختلف است.
وی در ادامه با بیان اینکه بخش های اجرایی در هر پارلمان و مجامع پارلمانی می تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف مد نظر داشته باشد، تصریح کرد: بر همین اساس، نشست مشورتی دبیران کل پارلمان های عضو اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، نقشی اساسی دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نقش مهم انجمن دبیران کل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در راستای پیشبرد اهداف اتحادیه
افراشته در ادامه با اشاره به اینکه انجمن دبیران کل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی می تواند در راستای پیشبرد اهداف اتحادیه کمک شایانی کند و روندهای جاری در اتحادیه را تسریع ببخشد، اظهار داشت: در این باره، تقویت و توسعه همکاری بین دبیران کل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی می تواند نقش مهمی ایفا کند و زمینه تعامل بیشتر مجالس را در عرصه های مختلف هموار تر سازد.
رئیس سومین نشست مشورتی دبیران کل اتحادیه مجالس ادامه داد: هم اکنون جهان اسلام با چالش ها و مشکلات عدیده ای مواجه است که از جمله آنها می توان به مسأله فلسطین و نیز تهدید تروریسم اشاره کرد که در این خصوص، اعلام تصمیم اخیر دولت امریکا مبنی بر شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه آن کشور به بیت المقدس، مسأله ای حایز اهمیت، و نیازمند توجه و رسیدگی به آن از جانب کشورهای اسلامی به خصوص اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی است.
وی اضافه کرد: بر این باوریم که اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با برخورداری از ظرفیت های منحصر به فرد خود و به خصوص حمایت ملت های مسلمان، می تواند نقش تعیین کننده ای در غلبه بر این چالش ها ایفا کند.
افراشته ادامه داد: با توجه به ارائه برخی اصلاحات به متن آیین نامه اجرایی که توسط دبیرخانه تدوین شده است مایلم به اطلاع برسانم که اصلاحات پیشنهادی برخی از اعضا در آن اعمال شده است و امیدوارم در این جلسه با همفکری و تبادل نظر، همکاری و مشارکت فعال همه شما آیین نامه اجرایی انجمن دبیران اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را به بهترین شیوه ممکن بررسی و تصویب کنیم.

ضرورت به کارگیری فناوری‌های نوین به منظور تقویت ارتباطات میان دبیران کل مجالس کشورهای اسلامی
وی در ادامه با اشاره به اهمیت به کارگیری فناوری های نوین به منظور تقویت ارتباطات میان دبیران کل مجالس کشورهای اسلامی تاکید کرد: در این مورد، پیشنهاد می شود نشست های آموزشی به صورت غیرحضوری و با بهره گیری از سامانه های اینترنتی مجازی با مشارکت دبیران کل اتحادیه با هدف تبادل تجربیات و ارتقای سطح عملکرد اتحادیه برگزار شود؛ چراکه این امر می تواند نقش تاثیرگذاری در تسهیل ارتباطات میان مجالس و پیشبرد اهداف مشترک داشته باشد.
رئیس سومین نشست مشورتی دبیران کل اتحادیه مجالس درپایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم در این نشست از طریق تعاطی افکار دیدگاه های شرکت کنندگان، راهکار مناسبی برای تقویت همکاری و همدلی میان مجالس کشورهای اسلامی، دولت ها و مردم کشورهای منطقه و غلبه بر چالش ها و مشکلات موجود ارائه کنیم.