شناسهٔ خبر: 23543227 - سرویس سیاسی
منبع: تسنیم | لینک خبر

نقش روستائیان و عشایر در برنامه‌های دهه فجر استان مرکزی تبیین می‌شود

R41371/P1357/S6,73/CT11

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بیانگر پختگی آن بوده که به موازات این پختگی دسیسه‌های دشمنان هم پیچیده می‌شود و در چنین شرایطی مستلزم تبیین دستاوردها و ارکان اصلی انقلاب برای جوانان هستیم.

صاحب‌خبر -

به‌‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته روستایی و عشایر دهه فجر استان اظهار داشت: آنچه که در هر مسئله‌ای دیده نمی‌شود اصل است معمولا فرع‌خا را می‌بینیم و اصل‌ها را نمی‌بینیم برای مثال ریشه درخت را نمی‌بینیم اما شاخ و برگ‌ آن را می‌بینیم.

وی افزود: در واقع می‌توان گفت اصول پنهان هستند حتی در انسان هم ما بدن و کالبد ظاهری را می‌بینیم اما اصل را که روح است نمی‌بینیم، این قاعده در خیلی از مسائل همین است حتی در انقلاب ما تنها ظواهر را می‌بینیم و ریشه‌ها و ارکان مستحکم و دست غیبی که پشت این انقلاب است را کمتر دیده و تبیین می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: خیلی سیاست‌ها و نقشه‌های برای جلوگیری از خلق این انقلاب از وقتی که قرار بود حادث شود وجود داشته اما مردم آمدند و انقلاب را رقم زدند و در واقع این مردم بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و الان هم با گذشت 40 سال این مردم هستند که انقلاب را همراهی می‌کنند.

توکلی بیان کرد: اربعین در مقدسات ما خیلی مورد تاکید است و 40 سالگی انقلاب یعنی اینکه دیگر به پختگی رسیده زیرا انسان هم در 40 سالگی است که به بلوغ روحی می‌رسد و انبیا(ص) در 40 سالگی به پیامبری برگزیده می‌شدند، انقلاب ما انقلاب توانمندی است و 40 سالگی انقلاب یک موضوع ویژه است و باید پاسخگوی مطالبات و انتظارات به حق مردم باشد.

وی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر به طور دقیق دست بیگانه را دیدیم، خدای متعال دشمنان را کمی احمق آفریده و عجله کردند و خوشبختانه دستشان رو شد، اما باید توجه داشت که به میزان پخته شدن انقلاب سیاست‌های دشمنان هم پیچیده‌تر می‌شود، آمریکا هنوز هم مانند 50 سال قبل خصیصه سلطان معابانه دارد و قلدرگونه رفتار می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: اکنون در کمیته روستایی دهه فجر هستیم باید به نقش روستائیان توجه کنیم، روستائیان و عشایر در ایجاد انقلاب و استمرار آن نقش مهمی را داشته‌اند به طوری که شاهد تعداد بسیار زیادی شهید، مفقودالاثر، جانباز و آزاده در این مناطق هستیم که در دفاع از میهن و انقلاب فداکارانه وارد عرصه شده‌اند.

توکلی اضافه کرد: در مراسم‌های مختلف از جمله 22 بهمن در روستاهای بزرگ شاهد راهپیمایی هستیم و تقاضا داریم که این راهپیمایی‌ها پوشش داده شود و پخش شود و نباید در سایه راهپیمایی شهرهای بزرگ نادیده گرفته شود، دهه فجر فرصتی است که جلوه‌های نورانی و مثبت انقلاب  باید تبیین شود، تبیین نقش کشاورزان و تولیدکنندگان هم در این زمان باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: باید توجه داشت که نقش مولدان سفره‌های ما مهم است و فرقی نمی‌کند که در بخش کشاورزی باشند یا صنعت، باید نقش این تولیدگران تبیین شود، در این دهه ارتباط مسئولان با مردم بسیار مهم است، با توجه به اتفاقات اخیر حضور مسئولان در بین مردم مهم بوده تا اگر شبهه‌ای است برطرف شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: مردم مطالبات به حقی دارند نگاه نکنید که عده‌ای محدود رفتارشان از جای دیگر سرچشمه می‌گیرد، آنها بحث جدایی دارند، اما مردم مطالبات به حقی دارند و باید مورد توجه قرار گیرد.

توکلی با اشاره به برنامه‌هایی که قرار است از سوی مدیران شهرستان‌ها ارائه شود گفت: برنامه‌ها باید با قید زمان و مکان باشد و تعداد را تنها مد نظر قرار ندهند، مستندسازی بسیار مهم است تا پرونده دهه فجر سال 96 به صورت کامل مستندسازی و بسته شود.

انتهای پیام/