شناسهٔ خبر: 23540213 - سرویس فرهنگی
منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

دانش‌آموز جيرفتي كه مورد ضرب و شتم مدير مدرسه قرار گرفت+عکس

نصر: پدر دانش‌آموز جيرفتي كه مورد ضرب و شتم مدير مدرسه قرار گرفت: گفتند اگر رضايت ندهيم نمي‌گذارند دانيال در جيرفت درس بخواند

صاحب‌خبر -

به گزارش نصربه نقل از عصر ایران، دو روز است كه تصوير و خبري در شبكه‌هاي اجتماعي دست‌به دست مي‌شود كه باوجود تمام اخبار به‌ظاهر پراهميت‌تر، واكنش‌هاي زيادي به دنبال داشته است. تصوير متعلق به پسربچه‌اي است كه صورتش به‌شدت آسيب‌ديده و مشخص است كه دندان‌هايش شكسته‌اند. «دانيال رفيعي» دانش‌آموز 14 ساله جيرفتي 15 روز پيش چنان از مدير مدرسه كتك‌خورده كه هنوز قادر به مدرسه رفتن نيست و بدتر اينكه به گفته پدرش آقاي مدير نه‌تنها از آنها دلجويي نمي‌كند بلكه سعي مي‌كند با ابزارهاي مختلف خانواده دانيال را وادار به رضايت كند.

اعتمادآنلاين نوشت: اميد سلاجقه؛ رييس اداره اطلاع‌رساني و روابط عمومي آموزش‌وپرورش استان كرمان موضوع را خبري سوخته مي‌خواند و مي‌گويد: «اين اتفاق تازه نيست. پرونده مدير به هيات رسيدگي به تخلفات كاركنان آموزش‌وپرورش ارسال شده و تاكيد هم كرده‌ايم كه خارج از نوبت به آن رسيدگي شود. دليل اينكه خانواده اين دانش‌آموز هنوز به رسانه‌اي كردن آن مي‌پردازند براي خود ما هم نامعلوم است.»

پدر دانيال اما نظر ديگري در اين زمينه دارد. وي درپاسخ به اظهارات سلاجقه مي‌گويد: «دليل ما اين است كه هنوز هم هيچ كدام از مسوولان آموزش‌وپرورش اهميتي به ما نمي‌دهند، سراغ هر كدام مي‌رويم مي‌گويد برو شكايت كن. در اين مدت از ما دلجويي نشده و حتي تهديد هم شده‌ايم. چاره‌اي نديديم جز اينكه موضوع را رسانه‌اي كنيم بلكه حساسيت روي اين موضوع زياد شود.»

او ادامه مي‌دهد: «اتفاق خيلي وحشتناكي افتاده، بچه من به‌شدت آسيب ديده است. بدتر اينكه واكنش مسوولان آموزش‌وپرورش جيرفت ناراحتي ما را بيشتر كرده است حتي در همان روزهاي اول فردي كه خودش را كارمند حراست آموزش‌وپرورش اعلام مي‌كرد سراغ ما آمد و گفت كه اگر موضوع را پيگيري كنيم دانيال را در هيچ مدرسه‌اي در جيرفت ثبت‌نام نمي‌كنند.» او ماجرا را اين‌طور تعريف مي‌كند: «پنجم دي‌ماه پسرم و دو دانش‌آموز ديگر در حياط مدرسه گلاويز مي‌شوند و همه‌شان را به دفتر مدرسه مي‌برند. با آن دو كه از بستگان مدير مدرسه بوده‌اند كاري ندارند و فقط پسر من را نگه مي‌دارند. مدير مدرسه اول يك مشت به صورت دانيال مي‌زند كه باعث مي‌شود لبش پاره شود و دندانش بشكند. دانيال به خاطر اين ضربه به زمين مي‌افتد و حتي با اين شرايط مدير او را رها نمي‌كند بلكه شروع مي‌كند به لگد زدن.

يكي از اين ضربه‌ها به صورت دانيال مي‌خورد و باعث مي‌شود بيني‌اش بشكند. بعد او را با همان وضعيت به خانه مي‌فرستند. دانيال با پاي پياده و در حالي كه از بيني و دهانش خون مي‌رفت به خانه آمد. خدا شاهد است كه نيمه بي‌هوش بود. الان لبش 12 بخيه خورده، دندانش از ريشه شكسته، بيني‌اش گچ گرفته شده و بدنش به‌شدت كوفته و كبود است. » او از مزاحمت‌هايي كه بعد از اين اتفاق براي‌شان پيش آمده هم شاكي است و مي‌گويد: «اينجا شهر كوچكي است و اغلب همديگر را مي‌شناسند. وقتي يك نفر با نفوذ باشد به‌راحتي مي‌تواند روي بقيه تاثير بگذارد. از روزي كه دانيال كتك‌خورده تا الان دايم به ما مي‌گويند اگر رضايت بدهي به نفع خودت است. حتي مدير مدرسه هم اعلام پشيماني نكرده و مي‌گويد اذيت كرد، كتكش زدم! همين حالا هم به كارش ادامه مي‌دهد و معلوم نيست دوباره چه زماني بچه ديگري را بزند. »

سلاجقه؛ رييس اداره اطلاع‌رساني و روابط عمومي آموزش‌وپرورش استان كرمان در جواب اينكه چرا مدير تعليق نمي‌شود و هنوز در مدرسه حضور دارد، مي‌گويد: «تا وقتي نتيجه هيات رسيدگي به تخلفات نيايد نمي‌توان كسي را مجازات كرد.

انتهای پیام/