شناسهٔ خبر: 23538850 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام تیم تکاوران ایرانی برای نجات ملوانان

ربیعی: چشم امید مردم ایران به تکاوران ایرانی است

پکن- ایرنا - «علی ربیعی» رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی سانچی گفت: چشم امید و انتظار مردم ایران به تکاوران و تیم امداد ایرانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ربیعی امروز ( شنبه) در آیین خداحافظی با تیم امداد و نجات ایرانی اعزامی به دریای چین خطاب به مسولان چینی گفت: از طرف مردم ایران و دولت ایران نیز از شما تشکر می کنم.
او با تاکید بر اهمیت موضوع برای دولت و ملت ایران گفت: انتظار داریم طرف چینی تلاش بیشتری برای عملیات امداد و نجات به خرج دهد.
ربیعی با بیان اینکه امواج وضعیت جوی ثابتی داشته و زمینه ادامه فعالیت اطفاء حریق و امداد رسانی فراهم است، افزود: تمام تلاش نیروهای ایرانی و چینی برای اتمام عملیات امداد و نجات به کار گرفته می‌شود تا نیروها و تیم های آنان مجددا، وارد کشتی نفتکش بشوند.
ربیعی افزود: « امیدواریم این وضعیت ادامه پیدا کند. نیروهای ایرانی و چینی با قدرت و انگیزه بالا آماده‌اند که عملیات امداد و نجات را نهایی کنند و خانواده های ملوانان را از نگرانی در آورند.»
مدیرکل ایمنی دریایی شانگهای نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت کشتی نفتکش ایرانی گفت: دمای فعلی کشتی 89 درجه است.
او گفت: دود غلیظی در منطقه وجود دارد و ارزیابی از حرارت موتور خانه نداربم.
علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی سانچی امروز شنبه به منظور پیگیری آخرین وضعیت این نفتکش وارد شانگهای شد.
نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.
کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و دو بنگلادشی خبری نیست.
آساق**1904**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

انتهای پیام /*