شناسهٔ خبر: 23535348 - سرویس فرهنگی
منبع: تسنیم | لینک خبر

جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس مهمان ۳۲۰۰۰ نوجوان زلزله‌زده کرمانشاهی شد

R1013149/P1439/S4,34/CT1

دوازدهمین دوره جشنواره خودجوش دانش آموزی فیلم دفاع مقدس در دومین سالگرد شهادت موسس و دبیرش یعنی شهید سعید سیاح طاهری به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، به همت و همراهی عده ای از هنرمندان سینما و جانبازان و قهرمانان دفاع مقدس و اهل هنر، در دومین سالگرد شهادت شهید والامقاوم سعید سیاح طاهری، دوازدهمین دوره جشنواره شاد دانش آموزی فیلم دفاع مقدس به دور از تعلقات سیاسی و جناحی به مدت دوهفته و در دو سانس صبح و بعدازظهر در تمامی مناطق شهرها و روستاهای زلزله زده سرپل ذهاب (سه روز)، قصرشیرین (دو روز)، گیلانغرب (دوروز)، دالاهو(یک روز)، ثلاث باباجانی (دو روز) برگزار شد.

هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره عبارت بودند از فاطمه معتمد آریا، مالک سراج، کوروش سلیمانی، سید علی صالحی، محمدرضا هدایتی، سعید داخ، علی رضا مسعودی (مشهدی)، بهزاد کریمی(طنزپرداز صحنه ای)، حسین دهباشی ( روزنامه نگار و مستندساز ) و دکتر سالار عبدو ( مدرس دانشگاه نیویورک ). از قهرمانان دفاع مقدس که کتابهایشان توسط هنرمندان و در حضور خودشان به دانش آموزان شرکت کننده معرفی شدند میتوان به ملاصالح قاری (شخصیت معروف کتابی به همین نام و نیز کتاب آن بیست و سه نفر)، سیده زهرا حسینی ( راوی و قهرمان کتاب دا)، نورالدین عافی ( راوی و قهرمان کتاب معروف نورالدین پسر ایران )، فرنگیس حیدر پور ( راوی و قهرمان زن کتاب فرنگیس ) اشاره کرد که همراه با هنرمندان به صحنه رفتند.

بعد از مراسم کتاب‌های این قهرمانان به تمامی معلمان حاضر در برنامه هدیه داده میشد و آنان تشویق میشدند که این کتابها را خوانده و برای دانش آموزانشان روایت کنند.

در این جشن به جز اهدای وسایل ضروری تحصیل به همه دانش آموزان، به بیش از دوهزار نفردختران سرپل ذهاب نیز عروسک اهدا شد. در این مراسم که با شعرخوانی فی البداهه مالک سراج و محمد رضا هدایتی همراه بود، تمامی شرکت کنندگان با تکان دادن پرچم مقدس کشورمان با آنان همراهی کرده و به شادی پرداختند.

از دیگر نکات بارز این جشنواره ترابری اکثریت دانش آموزان روستایی مدارس طبق برنامه بود که برخلاف دیگر برنامه های فرهنگی باعث حضور با طراوت این عزیزان در جشن های شهرهای خود و شکستن احساس رها شدن ونادیده گرفته شدن آنان در اینگونه برنامه های بزرگ شده بود.

خوشبختانه تاثیر این برنامه ها چنان بود که همگی شهرهای مناطق زلزله زده درخواست تمدید و تکرار اینگونه برنامه ها در ماههای آتی را حتی برای خانواده های این مناطق داشتند.

شهید سعید سیاح طاهری بنیانگذار اصلی این جشنواره مردمی بود که در هر موقعیتی در مناطق محروم و بویژه مصیبت دیده با کمک هنرمندان و قهرمانان معروف دفاع مقدس به یاری فرهنگی نوجوانان و مردم این نواحی میپرداخت و جشنواره دوازدهم دانش آموزی نیز در سالگرد شهادت این بزرگمرد و به یاد آن اسوه، در مناطق زلزله زده کرمانشاه به انجام رسید.

از پشتیبانان و یاوران کمک کننده این جشنواره میتوان به حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت سینمایی وزارت ارشاد، ستادکل نیروهای مسلح، آموزش و پرورش استان کرمانشاه، سپاه نبی اکرم (ع)، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران اشاره کرد.

انتهای پیام/