شناسهٔ خبر: 23532144 - سرویس ورزشی
منبع: ایسنا | لینک خبر

"فرآیند کار در کمیته و دپارتمان داوران باید تغییر کند"

سلیمانی: تاج باید در ساختار ضعیف کمیته داوران دخالت کند

یک کارشناس داوری فوتبال معتقد است که مدتی است، اشتباه‌های فاحش داوری باعث شده تیر انتقاد باشگاه‌ها و طرفدارانشان به سمت کمیته داوران و فدراسیون فوتبال روانه شود.

صاحب‌خبر -

حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت داوری‌ها در لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: مدتی است که دوباره اشتباه‌های فاحش داوری باعث شده تیر انتقاد باشگاه‌ها و طرفدارانشان به سمت کمیته داوران و فدراسیون فوتبال روانه شود تا شاید رییس فدراسیون فوتبال در این خصوص چاره اندیشی کند. ابتدای فصل جاری به جهت اختلافاتی که رئیس کمیته داوران و رئیس دپارتمان داشتند، قضاوت داوران پنج هفته کابوس‌وار را پر از اشتباه‌های فاحش پشت سر گذاشت که همین امر استعفای کامرانی‌فر را در پی داشت و بعد از کناره گیری او، تصمیم‌گیری در خصوص امور و چیدمان داوری به دست اصفهانیان افتاد تا کمی از التهابات کاسته شود.

او ادامه داد: با ایجاد تغییرات در بدنه دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال،‌ به نظر می‌رسید که داوری روند کم اشتباه‌تری را دنبال کرده است و در برخی از هفته‌ها اشتباه اندکی را مشاهده کردیم اما اصفهانیان که ریاست هر دو بخش کمیته و دپارتمان را به طور خوکار و با خیال راحت در دستش دید، نتوانست اوضاع را مدیریت کند و با واگذار کردن چیدمان داوری و ناظران به دست افراد ناشناخته، اوضاع قضاوت را به هم ریخت و این بار صدای داوران و ناظران را هم درآورده است و شاهد طغیان داوران بودیم و حتی نسبت به برگزاری دوره توجیهی نیم فصل هم شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت.

سلیمانی در ادامه گفت: انتظار داوران از اصفهانیان به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون این است که از موقعیت موجود استفاده کرده و باعث ارتقای داوری شود نه این که اعتراض داوران را به دنبال خود داشته باشد. فکر می‌کنم اصفهانیان این توانایی را ندارد که بتواند شخصی هم‌سو را به عنوان رئیس دپارتمان پیشنهاد دهد و دبیرکل آن را بپذیرد و این امر یعنی عدم توانایی ایشان بر اداره امور داوری که بزرگترین ضعف اصفهانیان محسوب می‌شود. علاوه بر آن تعداد زیاد نیروی کم تجربه در دپارتمان داوری یکی دیگر از فاکتورهای مورد انتقاد رئیس کمیته داوران است و فکر می‌کنم حتی با کم کردن بعضی از این افراد و افزودن دو داور بازنشسته قوی می‌تواند بر روند اجرایی امور مرتبط با داوران تاثیر به‌سزایی ایفا کند. در صورتی که هر چه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم استرس و اضطراب داوران بیشتر خواهد شد. تا جایی که بنده اطلاع دارم به جهت همین فضای پیش آمده، برخی از ناظران داوری ماه‌ها در دپارتمان داوری حاضر نمی‌شوند تا بتوانند مشاوره‌ای به کادر اجرایی بدهند و این مساله خود به خود حس تقابل را به دنبال خواهد داشت.

او در پایان گفت: با توجه به این که آقای تاج فردی استراتژیک و برنامه محور هستند انتظار می‌رود در ساختار ضعیف کنونی دخالت کنند و سر و سامانی به اوضاع نه چندان مناسب کمیته داوران و دپارتمان داوری دهند و این بخش را مثل بقیه ارکان فدراسیون و حتی باشگاه‌های بزرگ ببینند تا در ادامه شاهد اعتراض تیم‌ها و داوران نباشیم.

انتهای پیام