شناسهٔ خبر: 23532084 - سرویس فرهنگی
منبع: ایسنا | لینک خبر

توسط یک نویسنده و فیلمساز

دیالوگ‌های ماندگار سینما کتاب می‌شود

«کلوزآپ؛ نمای نزدیک از یک شغل رمانتیک» عنوان کتابی است که در آن، مجموعه‌ای از دیالوگ‌های ماندگار سینمای جهان منتشر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نیما قلی‌زادگان – نویسنده و فیلمساز – مجموعه‌ای از دیالوگ‌های آثار شاخص و ماندگار سینمای جهان را در چند دهه‌ی گذشته، گردآوری و ترجمه کرده که در قالب این کتاب، به شکلی دسته‌بندی‌شده خواهد آمد.

قلی‌زادگان که اخیرا فیلم مستند «اورسون ولز صحبت می‌کند» از او در گروه سینمای هنر و تجربه اکران شده، علاوه بر دیالوگ‌های ماندگار، مجموعه‌ای از اظهار نظرهای چهره‌های شاخص و شهیر سینمای جهان را نیز از لابه‌لای مصاحبه‌های مطبوعاتی و تلویزیونی و همچنین نوشته‌های آن‌ها انتخاب کرده که در فصل‌هایی با این عنوان‌ها در کتاب یادشده، آمده‌اند: «پیشگامان هالیوود»، «حرفه: منتقد»، «کلوزآپ»، «هشتصد راه جذابیت»، «بخش تاریک نیرو»، «رسانه، سیاست، جعبه جادویی»، «ایمان کوچک، اعتقاد بزرگ»، «فوران عشق»، «رابطه... یا روابط؟»، «آقای آلن»، «کمدین‌ها»، «فرزند بد، فرزند خوب»، «گانگسترها»، «بوگی»، «مبارز»، «جناب هیچکاک»، «باند، جیمز باند»، «زنان سرسخت»، «آقای تارانتینو»، «وست وحشی وحشی»، «قبرنوشته»، «معروف‌تر از فیلم» و...

این کتاب را انتشارات آرادمان در بیش از 300 صفحه به‌زودی منتشر خواهد کرد.

از نیما قلی‌زادگان همچنین پیش‌تر آثار داستانی چون دو مجموعه داستان «هیولا» و «طبقه دومی‌ها» و نیز رمان «ملاقات با شانا» منتشر شده است.

انتهای پیام