شناسهٔ خبر: 23530806 - سرویس گوناگون
منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

وزن شما چه تاثیری بر شخصیتتان دارد؟

اگر فردی اهل مهمانی رفتن، کتاب خواندن، شب زنده داری و یا هر نوع فعالیت دیگری هستید باید بدانید شخصیت شما، تا حدود زیادی روی وزنتان و اینکه چگونه وزن کم می کنید تاثیر دارد

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت> اگر اهل مهمانی رفتن، کتاب خواندن، شب زنده داری و یا هر نوع فعالیت دیگری هستید باید بدانید شخصیت شما، تا حدود زیادی روی وزنتان و اینکه چگونه وزن کم می کنید تاثیر دارد.

به گزارش شفاآنلاین، اگر فردی اهل مهمانی رفتن، کتاب خواندن، شب زنده داری و یا هر نوع فعالیت دیگری هستید باید بدانید شخصیت شما، تا حدود زیادی روی وزنتان و اینکه چگونه وزن کم می کنید تاثیر دارد. از این راهنما استفاده کنید تا نوع شخصیت خود را بشناسید و با استفاده از مشخصات خود، بتوانید به کاهش وزنتان کمک کنید.

 اگر فردی عجول هستید

در تحقیقی معروف در سال 1972 محققان، آزمایشی روی چند کودک انجام دادند. به کودک دو انتخاب داده می شد، اول اینکه یک شکلات را بدون معطلی بگیرد و یا اینکه 15 دقیقه صبر کند و بعد دو شکلات بگیرد. آن دسته از کودکانی که صبر م یکردند تا سهم بیشتری بگیرند، بعدها در تصمیماتشان نیز موفق تر بودند. توانایی داشتن صبر و تحمل در کاهش وزن(Weight Loss) نیز موثر است. افراد می توانند دو نوع باشند: یک شکلاتی یا دو شکلاتی. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، احتمال دارد بیشتر نزدیک به گروه اول باشید. از بین بردن وسوسه می تواند خیلی موثر باشد. سبد خرید خود را با غذاهای بی ارزش پر نکنید و هنگام استراحت مواظب پرخوری های غیر ارادی باشید.

اگر فردی مطمئن هستید

همیشه وقت شناس هستید و کارها را بر اساس قانون انجام می دهید؟ این اخلاق نشان می دهد وظیفه شناس هستید. نوعی ویژگی که استفاده از یک برنامه غذایی و یا ورزشی را آسان می کند. وظیفه شناس باشید یا خیر، یک مورد هست که می تواند بر علیه شما کار کند و آن این است که وقتی برنامه ی غذایی استفاده می کنید، همه فکرتان باز هم روی غذا است و این می تواند مشکل آفرین باشد. راه حل این است که برای خود، یک روتین درست کنید نه اینکه برنامه ای تنها مخصوص وزن کم کردن داشته باشید. باید درست غذا خوردن را برای خودتان عادت کنید نه اجبار.

اگر نوسانات خلقی دارید

روش زندگی، تعیین کننده نوع اخلاق است. اگر فردی احساساتی هستید، همه چیز برای شما یا خیلی خوب است یا خیلی بد. برخی افراد، احساساتی که می شوند شروع به خوردن می کنند و هرچه بیشتر احساساتی شوند بیشتر به دنبال غذا می روند. در واقع هرچه هیجانی تر شوید، نیاز به عکس العمل بیشتری پیدا می کنید و خوردن نیز یک نوع عکس العمل است. برای اینکه گرفتار چنین حالاتی نشوید، بالا و پایین های احساسی خود را بشناسید و سعی کنید در چنین مواقعی عکس العمل سالمی داشته باشید. مثلا با یکی از دوستان خود تماس بگیرید و صحبت کنید و یا با کار کردن، خود را آرام کنید.

اگر فردی آرام هستید

افرادی که بیشتر دوست دارند تنها باشند و یا وقت خود را با کتاب یا چیز دیگری بگذرانند، شاید بتوانند در رژیم موفق تر باشند. معمولا درون گرایان کمتر عجول هستند و با ملاحظه هستند و به همین دلیل تصمیماتی منطقی تر میگیرند. درون گرایان بهتر میتوانند یک برنامه غذایی و ورزشی را با کیفیت (Quality)پیش ببرند. هر دوی این برنامه ها نیازمند خود داری است که برای افراد عجول سخت است. این گونه افراد باید سعی کنند برای مواقعی که قدرت اراده شان مورد امتحان قرار می گیرد، خود را آماده کنند. مثلا اگر می خواهید به مهمانی بروید، سعی کنید از قبل میان وعده ای سالم بخورید تا بعد دچار هوس های غذایی نشوید.

اگر فردی خوش گذرانید

افرادی که معمولا دوستان زیادی دارند و زیاد به مهمانی می روند، بیشتر در خطر اضافه وزن هستند. چون برخی هیجانات باعث تمایل بیشتر به خوردن غذاهای پرکالری می شود. البته بودن در کنار فامیل یا دوستان و داشتن اوقاتی خوش با آن ها اصلا بد نیست و به سلامت روان و همچنین بدن کمک می کند. اما اینگونه شخصیت ها باید برای خود محدودیت هایی در مورد غذا قرار دهند تا بتوانند سالم زندگی کنند و دچار اضافه وزن نشوند.

اگر فردی هستید که اغلب به خود سخت می گیرد

افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، معمولا با هر اشتباه واکنشی بسیار منفی نشان می دهند. اما افراد با اعتماد بنفس اگر اشتباهی مرتکب شوند، قسم می خورند که دیگر چنین اشتباهی نکنند و دوباره ادامه می دهند. اگر از آن دسته افراد هستید که خیلی به خود سخت می گیرند ،بعد از یک اشتباه در برنامه غذایی بیشتر این امکان وجود دارد که به پرخوری ادامه دهید. باید بیاموزید که خود را ببخشید و بهترین دوست خود باشید.

اگر جغد شب هستید

بیدار ماندن تا دیر وقت، عادتی شایع است که خیلی از ما درگیر آن هستیم. تحقیقاتی که در دانشگاه پنسیلوانیا انجام گرفته، نشان می دهد افرادی که تا ساعت 4 صبح بیدار می مانند، معمولا 550 کالری اضافه غذا استفاده می کنند که این میزان کالری مربوط به شب بیداری های آنان است. البته این زیاده روی به همان ساعات ختم نمی شود و در طول روز نیز ادامه دارد.

اگر سحر خیز هستید

در یک تحقیق ثابت شده است افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند، کمتر در خطر اضافه وزن هستند حتی اگر با سایر افراد در یک ساعت مشخص خوابیده باشند. این آزمایش روی کودکان هم انجام شد و نتایج بسیار مشابه به آزمایشی بود که روی افراد بالغ انجام شده بود. اگر دوست دارید سحرخیز باشید اما دیر می خوابید، دچار کمبود خواب می شوید. پس سعی کنید زودتر بخوابید تا خوابتان تنظیم شود. پزشکان به افراد بالغ توصیه می کنند 7 تا 9 ساعت بخوابند.

اگر فردی خود محور هستید

کمی خود محور بودن هنگام اجرای رژیم غذایی، زیاد هم چیز بدی نیست. معمولا افراد خود محور منافع خود را در نظر می گیرند. که این اخلاق می تواند کمک کند بتوانند بیشتر به فکر سلامتی خود باشند و انتخاب های سالمی داشته باشند. در مقابل، افراد تعارفی همیشه در راضی نگه داشتن دیگران تاکید دارند و در پایان روز، خود را خالی از انرژی می یابند و همین اخلاق، باعث انتخاب های ضعیف غذایی می شود.
اگر تعارفی هستید، سعی کنید کمی خود خواه باشید روی چیزی که می خواهید تاکید کنید و احساس گناه نکنید. مثلا به جای اینکه ورزش کردن را برای ملاقات دوستان کنسل کنید، به آنها هم پیشنهاد دهید به شما ملحق شوند.

اگر خوش خلق هستید

افرادی که خوش خلق هستند، نسبت به افراد زودرنج در کاهش وزن موفق تر هستند. البته در بعضی موارد نه همه ی افراد. معمولا کسانی که خلق و خوی خوبی دارند، دوست ندارند شکست بخورند و همچنین از شکست دیگران نیز می ترسند. همین استرس می تواند عاملی بازدارنده دربرابر مواردی باشد که رژیم را برهم میزند.