شناسهٔ خبر: 23530125 - سرویس گوناگون
منبع: جوان | لینک خبر

فیلة گوزنِ عصبانی!

روزنامه جوان

راستة بزغالة شاعر!

صاحب‌خبر -
گوشت گوزن برای لاکچری‌ها به فروشگاه‌های ایران می‌آید. تولیدکنندگان قیمت فروش هر کیلوگرم گوشت گوزن را چیزی بین 150 تا 200‌هزار تومان برآورد می‌کنند و می‌گویند در برخی کشورهای اروپایی و چین، با هدف جلوگیری از شکار، گوزن را به صورت صنعتی پرورش می‌دهند و حالا قرار است گوشت گوزن به ایران هم وارد شود.
بفرمایید! آنقدر گاو و گوسفندهای خودمان را دست کم گرفتیم و ناشکری کردیم که این شد! آنقدر غر زدیم که گوشت گران است، حالا باید گوزن 200 هزار تومانی بخریم و حسرت گوشت 40 هزار تومانی را بخوریم! قبل از این هم خبر آمده بود که گوساله‌های نازپرورده‌ای در بعضی قصابی‌های تهران هستند که گوشتشان تا کیلویی 900 هزار تومان هم به فروش می‌رسد! گفته بودند گوساله‌های مذکور از بدو تولد با برنامه وی‍ژه‌ای شامل ماساژ و موسیقی و رژیم غذایی مخصوص بزرگ می‌شوند تا گوشتشان لطیف شود!
من یک پسرعمو دارم که دامدار است، از وقتی این خبر را شنیده بزغاله‌ها و بره‌هایش را هر روز جمع می‌کند و باهاشان یوگا کار می‌کند! غذایشان را هم از رستوران ایتالیایی (منوی ویژه گیاه‌خواران!) سفارش می‌دهد. ضمناً هر شب برایشان فیلم سینمایی پخش می‌کند که سطح فرهنگ و شعورشان بالا برود. پسرعمویم می‌گوید: «حالا شما مسخره می‌کنید، شش ماه دیگه که این‌ها را فروختم کیلویی 2 میلیون تومان می‌فهمید!» شنیدم تازگی‌ها بعضی از بزغاله‌هایش شعر می‌گویند!
حالا اینکه گوزن لاکچری چه خصوصیاتی دارد خیلی اطلاعات موثقی در دست نیست، اما بعضی‌ها می‌گویند هر چه گوزن عصبانی‌تر باشد گوشتش خوش‌طعم‌تر می‌شود! به خاطر همین به نظر من پرورش گوزن لاکچری در ایران جواب می‌دهد، چون گوزن‌ها وقتی اینجا زندگی کنند با دیدن بعضی از عملکردها و شنیدن بعضی از خبرها به حدی عصبانی می‌شوند که گوشتشان حسابی خوشمزه و بلافاصله آماده خوردن می‌شود. خود من تصمیم دارم سر ماه با پول یارانه‌ام هر طور شده یک مقدار گوشت گوزن بخرم و امتحان کنم!
جا دارد استاد کیمیایی یک «گوزن‌ها»ی دیگر به افتخار ورود این حیوانات عزیز بسازد و توی فیلم حتماً از دولت محترم به خاطر این گشایش‌های هر روزه تشکر کند. مثلاً معاون اول را در نقش رسول بگذارد با این دیالوگ تاثیرگذار: «مِردم ایران! یادتانه گوشت گوزن نداشتیم؟! حالا ما براتون گوزن آوردیم که کباب کنید! دیگه چی می‌خواهید؟!»