شناسهٔ خبر: 23525887 - سرویس سیاسی
منبع: جماران | لینک خبر

سعد حریری: روابط با تهران باید به بهترین شکل باشد

نخست‌وزیر لبنان گفت: ما نمی‌توانیم مداخله هیچ فردی را در امور سیاسی لبنان بپذیریم. روابط ما با ایران یا با کشورهای حاشیه خلیج (فارس) باید به بهترین شکل باشد اما به گونه‌ای که منافع ملی لبنان تامین شود.

صاحب‌خبر -

 

نخست‌وزیر لبنان با بیان این‌که کشورش باید از تنش میان ایران و عربستان دور بماند، گفت: روابط با تهران باید به بهترین شکل باشد.

به گزارش جماران، سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان در اولین گفت‌وگوی خود با یک رسانه آمریکایی پس از ماجرای استعفایش که تحت فشار سعودی‌ها انجام گرفت، خواستار بیرون ماندن لبنان از اختلافات ایران و عربستان سعودی شد.

وی در مصاحبه با وال استریت ژورنال با بیان اینکه پذیرای ادامه مشارکت حزب‌الله در دولت لبنان است، گفت: حزب‌الله عضوی از این دولت است. لبنان یک دولت فراگیر با حضور تمام احزاب سیاسی دارد که موجب برقراری ثبات در کشور می‌شود. هدف اصلی من نیز حفظ این ثبات سیاسی برای اتحاد کشورمان است.

حریری افزود: ما نمی‌توانیم مداخله هیچ فردی را در امور سیاسی لبنان بپذیریم. روابط ما با ایران یا با کشورهای حاشیه خلیج (فارس) باید به بهترین شکل باشد اما به گونه‌ای که منافع ملی لبنان تامین شود.

نخست‌وزیر لبنان از پاسخ دهی درباره جزئیات ماندنش در عربستان پس از اعلام استعفایش در ماه نوامبر 2017 خودداری کرد و گفت که عربستان سعودی هیچ‌گاه به طور مستقیم در سیاست‌های لبنان دخالت نکرده و امیدوار است که ریاض به زودی کمک اقتصادی خود به بیروت را از سر بگیرد.

انتهای پیام