شناسهٔ خبر: 23525540 - سرویس سیاسی
منبع: الف | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش خبر داد احتمال خاموش شدن حریق نفتکش ایرانی تا فردا ظهر

مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی پس از دیداری که صبح امروز با سفیر ژاپن داشت با مدیرعامل شرکت ملی نفتکش و کاپیتانی که برای بررسی وضعیت فنی نفتکش سانچی در آب‌های چین حضور دارند، ارتباط تلفنی برقرار کرد و در این ارتباط تلفنی اعلام شد احتمالا حریق نفتکش تا فردا ظهر خاموش شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیروس کیان ارثی در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار کرد: عملیات اطفای حریق امروز جدی‌تر شده و فوم مستقیما روی آتش ریخته می‌شود. امیدواریم تا فردا شرایط بهتر شود.

وی با تاکید بر اینکه حرارت نفتکش در حال حاضر بسیار بالاست افزود: تیم‌های امداد و نجات منتظر دستور هستند تا در صورت مطلوب شدن شرایط به داخل کشتی وارد شوند. گروه اعزامی از سوی ایران نیز نیم ساعت دیگر به محل می‌رسند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه تیم امداد چینی به استقبال تیم امداد ایرانی خواهد رفت اظهار کرد: قرار است این دو تیم با یکدیگر جلسه مشترکی داشته باشند. تلاش می‌شود سرعت بیشتر شود زیرا با این شرایط آتش امکان هلی بورن نیست. از سوی دیگر فاصله با مرزهای خشکی زیاد است و سوخت هواپیما پاسخگو نیست.

کیان ارثی با تاکید بر اینکه چینی‌ها عملیات اطفای حریق را به صورت جدی تر دنبال می‌کنند تصریح کرد: اگر حرارت کشتی پایین آمد امکان ورود به کشتی فراهم می‌شود. برای اینکار 10 نفر از گروه ایرانی و تیم امداد و نجات چین در حالت آماده‌باش هستند. همچنین از ژاپن درخواست شده که در صورت نیاز از هلی‌کوپترهای آنها استفاده کنیم.

براساس این گزارش در گزارشی که کاپیتان ایرانی مستقر در محل حریق در این گفت‌وگوی تلفنی از شرایط ارائه کرد اعلام شد از آنجایی که عملیات اطفا با جدیت بیشتری ادامه دارد امید می‌رود آتش تا فردا ظهر خاموش شود.