شناسهٔ خبر: 23524318 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایرنا | لینک خبر

پدر یکی از دریانوردان نفتکش حادثه دیده ایرانی:

شرکت ملی نفتکش تمام تلاش خود را برای نجات خدمه کشتی بکار گرفته است

پکن - ایرنا - 'مسعود آروی' پدر یکی از دریانوردان ایرانی نفتکش سانحه دیده سانچی که در شانگهای حاضر شده است، در مورد تلاش های انجام شده برای نجات جان دریانوردان گفت: شرکت ملی نفتکش ایران تمام تلاش خود را برای نحات خدمه کشتی بکار گرفته است.

صاحب‌خبر -

آروی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شانگهای افزود: خودم از کارمندان شرکت ملی نفتکش هستم و با سختی های این کار آشنا هستم. چینی ها و تمام عوامل ایرانی که در شانگهای حضور دارند برای نجات فرزندانمان سنگ تمام گذاشتند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
وی با اشاره به اینکه زبان من برای تقدیر از این عزیزان عاجز است، گفت: از نزدیک در جریان تلاش های شرکت ملی نفتکش ایران و نمایندگان آنان برای اطفای حریق و همچنین نجات جان ملوانان هستم.
او گفت: به اعتقاد بنده تیم اجرایی کارشان را در سطح عالی انجام دادند و هیچی کم نگذاشتند. یکی دیگر از پسرانم روی کشتی در دریای هند است و از اینکه به ملت ایران خدمت می کنند، افتخار می کنم.
پدر یکی از دریانوردان نفتکش سانحه دیده سانچی افزود: خانواده هایی که عزیزان آنها در کشتی هستند بدانند مسئولان برای اطفا کشتی و نجات جان عزیزانشان از هیچ چیزی کم نگذاشتند.
آروی گفت: شرکت ملی نفتکش برای نجات دریانوردان از بهترین متخصصان و همچنین بهترین تجهیزات اطفا استفاده می کند که امیدوارم به نتیجه برسند.
او به خانواده ها اطمینان داد مسئولان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و به عنوان نماینده آنها در شانگهای باور دارم که تمام تلاش خود را برای نجات فرزندانمان بکار گرفته اند.
وی در پاسخ به این سئوال که چه قدر احتمال می دهید دریانوردان کشتی را ترک کرده باشند، گفت: با توجه به آموزش و تجربه 30 ساله دریانوردی بنده، فکر می کنم خدمه کشتی که آموزش دیده هستند آن را ترک نخواهند کرد چون آنها آموزش دیده اند فقط زمانی کشتی را ترک کنند که کشتی در حال غرق شدن باشند.
او با اشاره به اینکه در میان دریانوردان افرادی با تجربه بالا حضور دارند، گفت: امن ترین جای کشتی قسمت عقب کشتی است که امیدواریم خدمه برای فرار از آتش به آنجا رفته باشند.
وی افزود: حتی اگر فرزندم جانش را در این کشتی برای وطن فدا کند، به او افتخار می کنم چون در این صورت او جانش را در راه غیرتش از دست داده است.
وی با آرزوی سلامتی برای همه دریانوردان گفت: از همه عوامل و دست اندرکاران این عملیات که برای نجات فرزندانمان سنگ تمام گذاشتند، تشکر می کنم.
نفتکش ایرانی حامل 136 هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی، عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.
کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی 64 هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از 32 سرنشین آن شامل 30 نفر ایرانی و 2 تن بنگلادشی خبری نیست.
البته دوشنبه پیکر یکی از خدمه های ایرانی این نفتکش در سه مایلی محل حادثه کشف شد.
کشتی باری چینی که حامل غلات آمریکایی بود، آسیب جزیی دید.
عملیات برای اطفای حریق و تعیین سرنوشت 31 خدمه نفتکش همچنان ادامه دارد.
**آساق**1904** خبرنگار: مسعود احمدی ** انتشار: زهرا هژبری

انتهای پیام /*