شناسهٔ خبر: 23078105 - سرویس سیاسی
منبع: ایسنا | لینک خبر

در واکنش به تعیین ضرب‌الاجل از سوی احمدی‌نژاد؛

منتظری: یکی دو روز آینده پاسخ خواهیم داد

دادستان کل کشور پاسخ دستگاه قضایی به درخواست احمدی‌نژاد را به چند روز آینده موکول کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،حجت الاسلام والمسلمین منتظری در حاشیه همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سوال ایسنا  درباره انتشار  پیام تصویری از سوی  احمدی نژاد  و تعیین ضرب‌الاجل برای دستگاه قضایی گفت: در یکی دو روز آینده پاسخ آن را خواهیم داد.

منتظری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رییس ندارد، آیا شما به این قضیه ورود نمی‌کنید؟ گفت: ما هم می خواهیم و می‌نویسیم و می‌گوییم ان‌شاء الله خداوند هم به افرادی که مسوول هستند و هم به ما و به دیگران گوش شنوایی بدهد که در جهت رفع این مشکل تلاش کنیم.

وی افزود: عقلا به این نتیجه رسیدند که مساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز امری است که از یک دستگاه خاص بر نمی‌آید و باید چند دستگاه با هم تعامل داشته باشند و در این راستا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تشکیل دادند و این ستاد باید اهتمام لازم به موضوع داشته باشد. رییس ستاد رئیس جمهور محترم است، این ستاد باید رییس داشته باشد و آن رییس پابه کار باشد و آنقدر نقش آفرین باشد که اگر در کار من یا نیروی انتظامی یا سازمان گمرک، سازمان بنادر، وزارت اقتصاد و دارایی و هر کدام از دستگاه های ذیربط نقصی باشد اشکالات را دنبال کند و ما این گله را داریم و انتظار می رود هر چه زودتر این نقیصه برطرف و ستاد فعالتر شود.

وی افزود: مجموعه شرایط اقتصادی کشور فریاد همه را بلند کرده از شخص رئیس جمهور گرفته تا معاون اول و وزرا و نمایندگان همه از وضعیت اقتصادی کشور گله مند هستند، بنابراین راه رفع این مشکل این است که در بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز این ستاد را فعال‌تر کنیم و نواقص و اشکالات در هر بخشی که هست را برطرف کنیم ما در دستگاه قضایی این آمادگی را داریم و مسوول اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگاه قضایی نیست و این دستگاه یکی از عناصر تاثیر گذار است ما این قول را می دهیم و این اهتمام را داریم که چنانچه بخش های دیگر به میدان بیایند قطعا با آنها همراهی لازم را خواهیم کرد و با تمام توان با این پدیده مبارزه خواهیم کرد.

دادستان کل کشور گفت: محدود کردن مبادی گمرکی با دستگاه قضایی نیست، نه وظیفه قانونی ما است و نه امکانات و بستر آن را داریم تا در راستای وظایف قانونی خود در این عرصه تلاش کنیم. به دادستان‌ها در مراکز استان‌ها و حوزه های قضایی که بیشتر آلوگی به این بیماری کشنده قاچاق را دارند سفارش کرده ایم و آنها در این زمینه کوتاهی نمی کنند اما دستگاه های دیگر باید همکاری کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دستگاه هایی که در قاچاق کالا و ارز موثر است سازمان تعزیرات حکومتی است که این سازمان زیرمجموعه وزارت دادگستری و دولت است و عمده کارها باید در آنجا انجام شود،گفت: مواردی که در قانون تعریف شده مربوط به دستگاه قضایی است ما آن بخشی که مربوط به دستگاه قضایی است را انجام می‌دهیم و حتی تعامل و همکاری را با سازمان تعزیرات داریم و هر جا لازم باشد کوتاهی نمی‌کنیم و حتی سازمان تعزیرات را هم که وظیفه اصلی در این عرصه دارد کمک می کنیم.

منتظری با بیان اینکه مسولیت و وظیفه ای که به عهده دستگاه های دیگر است نباید از دستگاه قضایی خواسته شود گفت: حرف ما این است یک مجموعه ای هستند که درصدی از وظایف و اختیارات را دارند و باید با تعامل یکدیگر با این پدیده شوم مبارزه کنند.
انتهای پیام