شناسهٔ خبر: 23022769 - سرویس سیاسی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اصلاح اقتصاد امکان پذیر است

خطیب موقت جمعه تهران: اصلاح اقتصاد کشور با تکیه بر تقوی انجام پذیر است؛ این وعده الهی و نص صریح قرآن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با توصیه نمازگزاران با رعایت تقوی الهی و پرهیز از گناهان تصریح کرد: وجود مسئولان ناخلف و نا بسامانی در مجاری مدیریتی کشور عکس العمل گناهان خود جامعه است و امیر مومنان این قانون جامعه شناسی را به زیبایی تبیین نموده اند که اگر می خواهید ادارات شما فضای سالم و مناسب و با نشاط داشته باشد باید از خود شروع کنید و بدانید که همه مشکلات و خصوصاً​ اقتصاد با کلید تقوی قابل باز شدن است.
وی توصیه کرد: همه باید در کارها خدا را حاضر و ناظر بدانند و از خود بپرسند آیا این کاری که می خواهم انجام دهم خدا راضی است یا خیر؟
حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در اقدام تغییر سفارت آمریکا به شهر قدس ترامپ را فردی بحران زده ، بی اصالت و منفور دانست و گفت: این اقدام به رژیم غاصب جعلی و کودک کش و جلاد و بی اصالت اسرائیل مشروعیت می دهد چرا که سازمان ملل در دو قطع نامه خود که آن هم ظالمانه بود چرا که به آن رژیم مشروعیت داده بود، قدس را از آن فلسطینیان و جایی که در اشغال اسرائیل است معرفی کرده بود.
خطیب جمعه این هفته نماز جمعه تهران ترامپ را شروری بدون نقاب دانست و گفت: روسای جمهور قبلی آمریکا با ملاحظه منافع کشورشان مصوبه کنگره را عملی نکردند اما ترامپ از آنجا که مرد سیاست نیست و استقلالی از خود ندارد و از آن جهت که دامادی صهیونیست دارد و ریاست جمهوری خود را به کمک صهیونیست ها شکل داده به این امر جامه عمل پوشاند.
وی تصریح کرد: بی عقلی ترامپ تاکنون برای کشور و ملت خود و برای جهان بشریت بحران های متعددی یکی پس از دیگری ایجاد کرده اما موحدان و معتقدان به مدیریت حضرت حق می دانند که این امر نیز نصرت خفیه الهی است و در نهایت به تقویت جبهه مقاومت منجر خواهد شد.
وی افزود: ملت ما به خوبی می داند که دست غیب و امدادهای مرموز الهی همراه مقاومت و انقلاب بوده و این امر را به خوبی در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و فتنه های 78 و 88 دیده ایم و این روزها هم دیدیم که داعش که برای کمک به صهیونیست ها و تجزیه کشورهای مهمی چون عراق و سوریه ساخته شده بود موجب شد نفوذ عاطفی و سیاسی و نظامی ما در کل منطقه تعمیق شود و اتحاد جدیدی در بعد مقاومت با تشکیل لشگرهای نجبا، بسیج،حیدریون، زینبیون و فاطمیون به وجود آمد که ان شاءالله زوال اسرائیل را به همین زودی قطعاً رقم خواهد زد.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: یکی از اهداف شومی که طرح های اخیر دنبال می کرد این بود که کشورهای اسلامی به مسائل داخلی خود مشغول باشند تا فلسطین که اولویت اول جهان اسلام است به حاشیه رانده شود و تا حدی هم موفق شده بودند اما اقدام ترامپ موجب تشکیل انتفاضه سوم و تصمیمات جهان اسلام و قطعنامه اخیر سازمان کنفرانس اسلامی شد و اولویت فلسطین که مسئله اسلام است در جایگاه خود قرار گرفت ضمن آنکه به انزوای بیشتر آمریکا در جهان بدل شد چرا که غربی ها و هم پیمانان او مسئله انتقال پایتخت را رد کردند و اینها امدادهای غیبی است که هر چه می کنند تا به اسلام لطمه بزنند موجب تقویت اسلام و تضعیف استعمار آمریکا می شوند.
وی همچنین به مردم فلسطین توصیه کرد: مقاومت مسلحانه را ادامه دهند و همه کشورهای اسلامی هم حمایت از آنها را در دستور کار خود قرار دهند و انزوای آمریکا و رژیم صهیونیستی را از طریق تحریم کالاهای ساخت این کشورها افزایش دهند تا دست از زورگویی بردارند.
خطیب جمعه این هفته نماز جمعه تهران در خصوص یمن نیز گفت: مرگ علی عبدالله صالح که مهره فتنه گر و تحت تاثیر عربستان خائن و امارات بود موجب انسجام بیشتر مردم یمن می شود و امیدوارم به زودی رژیم کودک کشی که نه مسلمان است و نه عرب ، به همین زودی به سزای عمل خود برسد.
وی همچنین با گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه این وحدت را موجب تقویت انقلاب دانست و از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست اصول انقلاب را به برنامه های اجرایی تبدیل کند.
صدیقی در پایان سالروز شهادت آیت الله دستغیب عارف و حکیم و معلم اخلاق را نیز به عموم جامعه و خاندان این شهید محراب تبریک و تسلیت گفت.
 
پیروی از قدرت های مستکبر باعث ذلت است
 
امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه، رعایت تقوی الهی را عامل تقرب به درگاه خداوند دانست.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه پرستش شیطان اطاعت با ذلت را به همراه دارد، پیروی از برنامه های سیاسی برخی کشورها از قدرت های بزرگ و سلطه گر را به صلاح انان ندانست و از مسئولان سیاسی این کشورها خواست این رویکرد را کنار بگذارند تا ملت های انان در ارامش باشند.
وی تاکید کرد: این رویکرد، خواری و ذلت را برای کشورها به ارمغان می آورد.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه به تفسیر سوره مبارکه حمد پرداخت و گفت: دوست داشتن و عشق ورزیدن به یکدیگر از مهم ترین مسائلی است که خداوند متعال برانها تاکید کرده است.
وی با اشاره به اینکه فرشتگان درگاه الهی همواره رفتارهای انسانی را زیرنظر دارند از همه مردم خواست با گناهان خود فرشتگان را ازرده خاطر نکنند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1691532" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1946527/1691532?width=400&height=300"></script></div>