شناسهٔ خبر: 22891031 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با تسنیم:

حاکمیت ارزش‌ها و تجلی روح آزادی خواهی دستاورد جبهه مقاومت است

R41347/P1015135/S6,1188/CT1

معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: حاکمیت ارزش‌ها و تجلی روح آزادی خواهی دستاورد جبهه مقاومت است.

صاحب‌خبر -

سردار محمدرضا نقدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد‌مقدس در حاشیه حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم خراسان‌رضوی در نمایشگاه ناشران جهان اسلام اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، پیروزی‌های بزرگ امت اسلام در پیش است و شرط آن استقامت است و بهترین دانشگاه استقامت نیز دفاع مقدس است که امتداد آن در مدافعان حرم تبلور پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم این دانشگاه بزرگ را نقد و بررسی کنیم، بالاخره تمام دنیا و مردم کشورمان دسترسی به این که بخواهند مستقیم به حوزه دفاع مقدس ورود پیدا کرده و به منابعی دست پیدا کنند را ندارند. باید این موضوعات به فرآورده‌های فرهنگی نظیر کتاب، فیلم و شعر تبدیل شود که بتواند به دسترس همه مردم برسد.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: آنچه تاکنون در ارتباط با انتشار فرهنگ و معارف حوزه‌های مختلف دستاورد آن بوده حججی‌ها و قهرمان‌های جبهه موصل و ابوکمال هستند و هر اندازه که بر روی این حوزه تمرکز کنیم دستاوردهای بیداری و آزادی خواهی در دنیا بیشتر و مقاومت ملت‌ها بالاتر می‌رود.

سردار نقدی اظهار داشت: اقداماتی که شده خوب است اما خیلی به نسبت به آنچه که باید بشود کم است. در مرتبه اول باید تحولات اساسی در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد و عادت به کتابخوانی، انس با کتاب و انس با موضوع دفاع مقدس و تاریخ انقلابیون انجام شود؛ آنچه که در مطالب درسی مدارس و دانشگاه‌ها گفته می‌شود تاریخ پادشاه‌ها و زورگوها است یعنی به زور به ما تحمیل می‌کنند که به قلدرها و متجاوزین افتخار کنیم به خاطر اینکه در تاریخ گذشته ما بودند در حالی که تاریخ گذشته مجاهدان، مبارزان، آزادی‌خواهان، علما و دانشمندان را نیز شامل می‌شود؛ باید تاریخ را از این نگاه نقل کنیم در حالی که تاریخ را وارونه نقل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه محور تاریخ را شاهان و زورگوها گذاشتیم و نیاز به تحول در این حوزه داریم، تصریح کرد: از تاریخ ایران باستان تا به امروز مجاهدان و آزادی‌‌خواهان نیز حضور داشتند و اوج تبلور آن در دفاع مقدس است و آنجا خالی از این گونه آدم‌ها نبوده و آنها در دفاع مقدس نقش آفریدند اما کمرنگ دیده می‌شوند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: حقیقت تاریخ همان آزادی‌خواهی و سلسله آنها است و باید آنها را به رخ بکشیم. امیدواریم این حرکتی که شروع شده و نمایشگاه یکی از جنبه‌های آن است بتواند توسعه پیدا کند. تحول آمورش و پرورش و آموزش عالی در این حوزه‌ها بسیار مهم و مطالعه کردن نسل‌ها با عادت دادن آنها به مطالعه اهمیت دارد. نباید بچه‌ها متکی به محفوظات ذهنی باشند و در کتاب‌های درسی غرق شوند و باید یافتن علم  نه مدرک به عنوان یک ارزش نهادینه برای جامعه باشد که در این زمینه‌ها کم‌کاری داریم.

سردار نقدی بیان کرد: در حال حاضر شبکه‌های پیام‌رسان آفتی شدند برای بسیاری از فضائل اخلاقی و بر روی روابط خانوادگی نیز اثر گذاشته همه در گوشی‌ها سرگرم هستند و باید فرصت‌ برای مطالعه پیدا کنند که این فرصت‌ها همه صرف دیدن تصاویر جذاب دیگر شده، پیام‌رسان‌ها یک سبکی را برای خود انتخاب کردند و یک منافعی را برای خودشان در نظر گرفتند و منافع اجتماعی را زیر پا گذاشتند و سرگرمی‌‌های بی‌فایده و بعضا مضر را به وجود آورده‌اند.

وی در پایان در ارتباط با آخرین کتابی را که مطالعه کرده گفت: آخرین کتابی را که مطالعه کرده‌ام کتاب خاطرات شهید چیت‌سازیان از زبان همسر وی است.

انتهای پیام/