شناسهٔ خبر: 22890956 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جمهوری چین: حقوق بشر کشورهای در حال رشد مورد احترام قرار گیرد

پکن - ایرنا - 'شی جین پینگ' رئیس جمهوری خلق چین از کشورهای دنیا به خصوص کشورهای توسعه یافته خواست روند رشد حقوق بشر در کشورهای در حال توسعه را مورد احترام قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمعه ایرنا، رئیس جمهوری چین در پیامی به همایش بین المللی حقوق بشر که از روز گذشته در پکن آغاز به کار کرد، آورده است جامعه بین المللی باید به حقوق بشری که برخاسته از نظام مردمی کشورهای در حال رشد است، احترام بگذارد.
در این پیام خاطر نشان شده است کشورهای در حال توسعه به مسایل مختلف چون عدالت، مساوات، برابری و شفافیت پایبند هستند و این مسایل را در فرایند رشد حقوق بشر مراعات می کنند.
رئیس جمهوری چین در پیام خود به این همایش که با موضوع ارتقای حقوق بشر در کشورهای در حال رشد و جهان برگزار می شود، تکمیل فرآیند حقوق بشر را با این هدف که همه به طور کامل از آن بهره مند باشند یک ایده آل و آرمان توصیف کرده است.
وی تصریح کرد: کشورهای در حال رشد برای مدرن شدن و تکمیل حقوق بشر در کشورهای خود تلاش زیادی کرده و سختی های زیادی کشیده و توانسته اند از آزادی و استقلال خود حراست کنند و اینها باید از سوی جامعه بین المللی مورد توجه قرار گیرد.
در پیام رئیس جمهوری چین تاکید شده است که فرایند حقوق بشر در هیچ کشوری بدون همکاری با دیگر کشورها تکمیل نمی شود و نباید فراموش کرد که کشورهای در حال رشد برای توسعه حقوق بشر دنیا زحمات زیادی کشیده اند.
بیش از 300 نفر از مسئولان و محققان 70 کشور و سازمان بین المللی از جمله نهادهای حقوق بشری در این همایش دو روزه در پایتخت چین شرکت کرده اند.
شبد**آساق**231**1904**1379
انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*