شناسهٔ خبر: 22890898 - سرویس ورزشی
منبع: ایسنا | لینک خبر

تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

سوئیس؛ منظم و با برنامه در راه مسکو

تیم ملی سوئیس امیدوار است که نتایج درخشانی در جام جهانی به دست بیاورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، تیم ملی سوئیس که در سال ۱۹۵۴ میزبان جام جهانی شد توانست به یک چهارم نهایی راه یابد و همین باعث شد تا به افتخار بزرگی دست یابد. مقر فیفا در کشور سوئیس است و حالا این کشور می‌تواند در جام جهانی حاضر باشد. بعد از ناکامی این تیم در راه صعود به جام جهانی فرانسه و کره- ژاپن، سوئیسی‌ها توانستند در صعود به جام جهانی ثبات داشته باشند و الان برای چهارمین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست آوردند. سوئیس در گروهی که با پرتغال برای صعود، رقابت داشت به عنوان تیم دوم راهی پلی آف شد ولی در این مرحله با برتری برابر ایرلند شمالی به جام جهانی راه یافت.

* ستاره

گرانیت ژاکا

گرانیت ژاکا در تیم ملی سوئیس

ستاره خط مرکزی تیم آرسنال در تیم ملی بسیار منظم و با ثبات نشان داده است و یکی از ارکان تیم ملی سوئیس محسوب می‌شود که نظم و طراوت خاصی به تیم ملی این کشور بخشیده است. او در جام جهانی برزیل و یورو ۲۰۱۶ برای تیم ملی کشورش بازی کرد و الان تجربه بیشتری دارد.  تنها نکته منفی درباره این بازیکن ۲۵ ساله سبک بازی خشن او است که باعث می‌شود کارت‌های زیادی از داور بگیرد.

* سرمربی

ولادمیر پتکوویچ

ولادمیر پتکوویچ سرمربی سوئیس

ولادمیر پتکوویچ سرمربی ۵۴ ساله که اصالت صرب دارد، توانست همراه سوئیس به جام جهانی روسیه راه یابد. او همراه سوئیس در یورو ۲۰۱۶ نیز حضور داشت و توانست سبک بازی خود را به این تیم تحمیل کند و حالا سوئیس فوتبالی منظم و با برنامه ارائه می‌دهد یعنی همان چیزی که این مربی به دنبال آن بوده است. او بعد از این که دو سال در تیم لاتزیو کار کرد، هدایت سوئیس را بعد از جام جهانی بر عهده گرفت و توانسته است با این تیم در یورو حاضر باشد و حالا امیدوار است تیم جوان شده او در جام جهانی هم بهترین نتیجه را کسب کند.

تیم ملی سوئیس در یک نگاه 

افتخارات: یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۵۴

بهترین گلزن: الکساندر فری (۴۲ گل)

بیشترین بازی: هینز هرمان (۱۱۸ بازی ملی)

نحوه صعود: صعود  از مرحله پلی آف با شکست ایرلند شمالی

عملکرد دوره قبل: حضور در دور گروهی

هم‌گروه‌ها: برزیل، کاستاریکا، صربستان

انتهای پیام