شناسهٔ خبر: 22890811 - سرویس ورزشی
منبع: ایسنا | لینک خبر

تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

پرو؛ اینکاها یک حریف سرسخت در روسیه

پرو پس از چند سال انتظار برای حضور در جام جهانی حریف آسانی برای دیگر تیم‌ها نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پرو به نظر می‌رسد آسان‌ترین تیم سید دو جام جهانی است. صعود پرو به پلی‌آف در آخرین بازی مرحله مقدماتی با حرف و حدیث همراه شد. با این حال شاگردان ریکاردو گارکا توانستند نیوزلند را در بازی برگشت پلی‌آف شکست دهند و به عنوان آخرین مسافر روسیه نام خود را ثبت کنند. پرو پنجمین حضورش را در جام جهانی تجربه می‌کند و می‌خواهد نتیجه‌ای شایسته به عنوان یک تیم حاضر در سید دو کسب کند.

* ستاره

پائولو گررو

مهاجم پرویی ۱۰ سال در آلمان بازی کرد و در تیم‌هایی همچون بایرن مونیخ و هامبورگ پا به توپ شد. با این حال در سال ۲۰۱۲ اروپا را ترک و در برزیل به فوتبال خود ادامه داد. او اکنون برای فلامنگو بازی می‌کند. پس از دو فصل آمار ضعیف در این تیم در سال ۲۰۱۷ عملکرد قابل قبولی داشته اما او در تیم ملی مهمترین بازیکن محسوب می‌شود. گررو امید اول گلزنی پرو محسوب می‌شود. در آخرین دیدارهای مرحله مقدماتی گررو آسیب دید و نتوانست تیمش را همراهی کند. با این حال پرو با سختی خود را به جام جهانی رساند.

* سرمربی

ریکاردو گارکا

سرمربی آرژانتینی از سال ۲۰۱۵ هدایت پرو را بر عهده گرفت و توانست این تیم را بعد از ۳۶ سال به جام جهانی برساند. اتفاقی که به یک جشن ملی برای مردم پرو تبدیل شد. گارکا پیش از هدایت پرو تنها در تیم‌های باشگاهی به عنوان سرمربی شناخته می‌شد و برای نخستین بار تجربه حضور در یک تیم ملی را پیدا کرد و با توجه به رساندن پرو به جام جهانی در این رده نتیجه خوبی کسب کرده است. بهترین افتخار سرمربی آرژانتینی در رده باشگاهی قهرمانی در جام کونمبل (آمریکای جنوبی) است. او در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۵ پرو را تا نیمه نهایی رساند و با این تیم سوم شد.

* تیم ملی فوتبال پرو در یک نگاه:

افتخارات: یک چهارم نهایی ۱۹۷۰

بهترین گلزن: پائولو گررو (۳۲)

بیشترین بازی: روبرتو پالاسیوس (۱۲۸)

نحوه صعود: پلی‌آف

عملکرد دوره گذشته: -

هم‌گروه‌ها: فرانسه، دانمارک، استرالیا

انتهای پیام