شناسهٔ خبر: 22890747 - سرویس سیاسی
منبع: رسا | لینک خبر

تأکید آیت الله سبحانی بر توجه مسؤولان به سلامت معنوی جامعه

حضرت آیت الله سبحانی توجه بیشتر مسؤولان به سلامت معنوی جامعه را ضروری دانست و تأکید کرد که اگر به دنبال معنویت هستیم نباید مبنای علوم ما غربی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی در دیدار  سید علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور با تاکید بر اهمیت توجه و اهتمام به سلامت معنوی گفت: انسان از منظر اسلام خلیفة الله است اما از نگاه غربی ها این موضوع به هیچ عنوان عنوان نشده و نگاه کالا به انسان ها دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان حافظ امانت الله است گفت: اگر به دنبال معنویت هستیم نباید مبنای علوم ما غربی باشد، انسان موجودی است که ذاتا رابطه با خداوند دارد و خداجویی جزو خصوصیات انسان است، اما غربی ها به این موضوع اعتقادی ندارند.

وی گفت: ویژگی هایی که خداوند برای انسان معرفی می کند، در منظر غرب نیست و از سوی دیگر تربیت ما بر اساس مذهب بوده، اما آنها هیچ به این موضوع عمل نمی کنند.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: بهداشت و سلامت، تنها مربوط به جسم نیست، بلکه باید به فکر سلامت روح و سلامت معنوی باشیم و از سوی دیگر روانشناسی و روانکاوی های ما معنوی باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: در غرب هیچگونه عاطفه و معنویت وجود ندارد و این مسائل تنها در اسلام و معنویت است که باید روز به روز در گسترش سلامت معنوی کوشید.

همچنین مرندی در ابتدای این دیدار طی سخنانی ابراز داشت: موضوع سلامت معنوی امر مهمی است که نباید نادیده گرفته شود و از این رو تلاش خواهیم کرد با برگزاری همایشی در این زمینه، فعالیت های خود را دنبال کنیم.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور عنوان داشت: سال گذشته این همایش در قم برگزار شد که امسال نیز در 25 و 26 بهمن ماه در سالن غدیر مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی استان قم برگزار می شود./۸۴۱/د۱۰۳/ق