شناسهٔ خبر: 22886076 - سرویس اقتصادی
منبع: فارس | لینک خبر

رویترز اعلام کرد

کاهش قیمت طلا به کمترین میزان ۴ ماه گذشته با هجوم سرمایه‌گذاران به سمت ارزهای مجازی

رویترز اعلام کرد: انتظار سرمایه‌گذاران به نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا و نیز هجوم آنها به سمت ارزهای مجازی، باعث شد سرخی طلا کم‌تر شود و قیمت به کمترین میزان ۴ ماه گذشته سقوط کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا 6.6 دلار کاهش یافت و به قیمت 1256 دلار و 20 سنت به فروش رفت.

قیمت طلا امروز در کمترین زمان به قیمت 1255 دلار و 60 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1264 دلار معامله شد.

قیمت امروز فلز زرد اگرچه نسبت به یک ماه گذشته 18.6 دلار کاهش داشت اما در مقایسه با یک سال گذشته 82.9 دلار با افزایش همراه شد.

در گروه سایر فلزات گرانبها نیز هر اونس نقره هم با 7 سنت کاهش به قیمت 15.85 دلار به فروش رفت. قیمت فلز گرانبهای پلاتینوم یک دلار کاهش داشت اما پالادیوم افزایش 4 دلاری را تجربه کرد.

خبرگزاری رویترز در باره دلیل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشت پس از آنکه ارزش دلار با پیش‌بینی مثبت درباره اجرای اصلاحات مالیاتی ترامپ بالا رفت، قیمت طلا در بازارهای جهانی مسیر نزولی پیدا کرد.

ارزش دلار روز پنجشنبه به دلیل اینکه قانون‌گذاران پیشرفتی را در تصویب اصلاحات مالیاتی ترامپ اعلام کردند افزایش یافت و به دنبال آن ارزش فلز زرد را پایین آمد.

امیدواری به اینکه با انجام اصلاحات مالیاتی در آمریکا،‌ اقتصاد این کشور رشد بیشتری داشته باشد تقاضا برای طلا را کم‌رنگ کرد.

جفری حَلِی تحلیل‌گر ارشد بازار در اواندا گفت: «طلا در حال حاضر حمایت بحرانی‌ طولانی‌مدت خود را در قیمت 1260 دلار در هر اونس در معاملات آسیا می‌گذارند.»

«شکستن این سد می‌تواند قیمت طلا را حتی به 1200 دلار هم کاهش دهد؛ چراکه سرمایه‌گذاران به شدت به سمت ارزهای مجازی می‌روند و چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در این بخش بالاست. امروز ارزش بیت‌کوین بیش از 14 هزار دلار افزایش یافت و رکورد جدیدی را برجای گذاشت.»

از سوی دیگر سرمایه‌گذاران بیشتر در انتظار تصمیم فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده هستند. آنها منتظرند آیا فدرال رزرو نرخ بهره را در این کشور افزایش خواهد داد یا نه، بنابراین بر اساس پیش‌بینی کارشناسان حداقل تا دو هفته دیگر  قیمت طلا مسیر کاهشی خواهد داشت.

انتهای پیام/