شناسهٔ خبر: 22885810 - سرویس سیاسی
منبع: الف | لینک خبر

حاجی دلیگانی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ 2 سال دوندگی یک زوج برای واریز یارانه زندگی مشترک/ بی توجهی سازمان هدفمندی یارانه ها به مشکلات مردم

صاحب‌خبر -

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: جوانانی که ازدواج می کنند وقتی برای یارانه زندگی جدید خود مراجعه می کنند، آقایان با شور و اشتیاق یارانه شان را از حساب پدرشان قطع می کنند اما برای زندگی جدیدشان دیگر وصل نمی کنند بطوریکه در حوزه انتخابیه تا کنون 500 زوج جوان در این زمینه مراجعه کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با انتقاد از سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: متاسفانه مسئولین این سازمان بجای حل مشکلات مردم در پی مشکل آفرینی هستند و با انجام ندادن وظایف خود برای دیگران هم مشکل درست می کنند.

وی افزود: جوانانی که ازدواج می کنند وقتی برای یارانه زندگی جدید خود مراجعه می کنند، آقایان با شور و اشتیاق یارانه شان را از حساب پدر و سرپرست خانوار قطع می کنند اما برای زندگی مشترک و جدیدشان دیگر وصل نمی کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در ماههای گذشته حداقل 500 زوج جوان به دفتر کار اینجانب مراجعه و عنوان کردند که سازمان هدفمندی یارانه ها، به مراجعات مکرر آنها هیچ توجی ندارد و یارانه شان را واریز نمی کنند.

حاجی دلیگانی گفت: اینجانب برای این 500 زوج جوانان مکاتبه کردم که یارانه بیش از نیمی از آنها هنوز وصل نشده و حتی یک زوج جوان روز شنبه به دفترم مراجعه داشته و عنوان کردند که یارانه آنها از خانواده شان قطع شده اما الان 2 سال است زندگی مشترک آنها شروع شده ولی یارانه شان واریز نشده است.

وی با بیان اینکه سازمان هدفمندی یارانه ها اشکالات زیادی دارد، افزود: مسئولین این سازمان مقصر هستند و نمی خواهند مشکلات مردم را رفع کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مسئولین این سازمان بجای بررسی مشکلات مردم و حل مشکل آنها، جوابی از قبل تهیه و آماده شده دارند، گفت: در این جواب برای مردم نوشته شده که در آینده به سایت مراجعه و یارانه شما وصل می شود.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه برخی افراد با همین یارانه زندگی می کنند و همین پول برایشان مهم است، افزود: این یک وعده سر خرمن است که هیچ وقت محقق نمی شود.

وی با اشاره به تعطیلی مجلس در این هفته افزود: بعد از بازگشایی مجلس در هفته آینده، به روحانی رئیس جمهور و ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن مجلس تذکر می دهم و خواستار رفع مشکلات مردم در این زمینه می شوم.