شناسهٔ خبر: 22883384 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش عربستان به تصمیم ترامپ درباره قدس

R1036247/P36446/S8,90,1128/CT10

عربستان سعودی تصمیم اتخاذ شده از سوی رئیس جمهور آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دادگاه سلطنتی سعودی امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تصمیم دونالد ترامپ، اعلام کرد: ریاض با نگرانی عمیق تصمیم ترامپ را دنبال می کند و نسبت به تبعات خطرناک انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس هشدار می دهد.

این بیانیه همچنین از دولت آمریکا خواسته است تا در این تصمیم بازنگری کرده و به عزم و اراده بین المللی اخترام بگذارد.

عربستان سعودی این تصمیم دولت آمریکا را یک گام غیر منطقی و غیر مسئولانه ارزیابی کرده که بر خلاف حقوق مشروع مردم فلسطین است.

عربستان سعودی همچنین این اقدام آمریکا را یک گام بزرگ به عقب در تلاش های مربوط به روند سازش دانسته و اعلام کرده است که تصمیم آمریکا مغایر با موضع بی طرف این کشور در ارتباط با بیت المقدس است.

این در شرایطی است که اسرائیل کاتز وزیر اطلاعات و ارتباطات رژیم صهیونیستی فاش کرد که دولت آمریکا تصمیم خود درباره انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس را قبلا با رهبران برخی کشورهای عربی هماهنگ کرده بود.

کاتز در گفت‌وگو با کانال ده تلویزیون اسرائیل اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تمایل داشت درباره تصمیم خود برای انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس با رهبران (برخی) کشورهای عربی هماهنگ کند و این هماهنگی به این خاطر انجام شد تا این اطمینان خاطر را پیدا کند که آنها نیز واکنش‌های فلسطینیان به این تصمیم را مهار کنند.

انتهای پیام/