شناسهٔ خبر: 22879407 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

شیخ الازهر:رئیس جمهوری آمریکا احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان را نادیده گرفت

الجزیره-ایرنا-«احمد الطیب » شیخ الازهر در پی اقدام «دونالد ترامپ » رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی،در خصوص تبعات خطرناک این اقدام هشدار داد و گفت : او احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان را نادیده گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری «المصری الیوم »، شیخ الازهر با هشدار در خصوص پیامدهای خطرناک به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوری آمریکا و تصمیم به انتقال سفارت آمریکا به این شهر تاکید کرد که این اقدام رئیس جمهوری آمریکا در حقیقت ظلم به فلسطینی ها و انکار حق آن ها درخصوص شهر بیت المقدس نخستین قبله مسلمانان و همچنین نادیده گرفتن احساسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان و میلیون ها مسیحی عرب است.
شیخ الازهر در ادامه گفت: قدس اشغالی و هویت فلسطینی و عربی آن باید مساله همه افراد منصف و عاقلان در جهان باشد تا اندک اطمینانی که فلسطینی ها و همچنین عرب ها و مسلمانان به جامعه بین الملل و نهادهای آن دارند، از بین نرود .
احمد الطیب همچنین گفت: مشکلات و جنگ های کنونی در جهان عرب و جهان اسلام نباید بهانه ای برای عقب نشینی از این مساله و جلوگیری از اجرای این تصمیم ظالمانه و غیرقابل قبول شود و جامعه بین الملل و نهادهای آن نیز باید این تصمیم رئیس جمهوری آمریکا را غیرقانونی اعلام و حق مردم فلسطین بر مالکیت اراضی شان را تایید کنند.
شیخ الازهر همچنین اعلام کرد به زودی کنفرانسی بین المللی در مورد بیت المقدس برگزار می کند و از علمای الازهر و شورای علمای مسلمان نیز خواست نشستی فوق العاده برای بررسی پیامدهای این اقدام ترامپ برگزار کنند.
با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را اعلام کرد.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود و با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مصوبه را اجرا کرد.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شبک**خاورم **2041**1392**خبرنگار: سید شاهپور حسینی**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*