شناسهٔ خبر: 22879261 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

مخالفت پاکستان با تصمیم ترامپ در خصوص بیت المقدس

اسلام آباد - ایرنا - وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه مطبوعاتی مخالفت خود را با تصمیم 'دونالد ترامپ' مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه چهارشنبه در بیانیه خود آورده است: دولت پاکستان با تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مخالفت می کند.
این بیانیه می افزاید: این اقدام نقض آشکار حقوق بین الملل و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به ویژه قطعنامه 478 شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 1980 بوده و همچنین از اجماع جهانی در مورد این مهم جلوگیری می کند.
براساس بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه پاکستان، این اقدام دونالد ترامپ، صلح و امنیت منطقه را تضعیف کرده و چشم انداز صلح پایدار در خاورمیانه را در ابهام قرار می دهد.
در ادامه بیانیه آمده است: پاکستان از ایالات متحده می خواهد که از هر اقدامی که وضعیت قانونی و تاریخی قدس شریف را تغییر می دهد جلوگیری کرده و بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام کند.
همچنین در بیانیه مطبوعاتی دفتر نخست وزیر آمده است که تغییر سفارت آمریکا به قدس شریف، وضعیت قانونی و تاریخی شهر را تغییر خواهد داد.
'خواجه محمد آصف' وزیر امور خارجه پاکستان نیز در پیام توییتری خود اعلام کرد : با این اقدام آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، وضعیت بیت المقدس عملا تغییر خواهد کرد.
به گزارش ایرنا ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
وی در سخنانی در کاخ سفید گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اعلام کرد.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس را تصویب کرد.
دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده اند. ترامپ در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که این مصوبه را اجرا کند.
شبک**آساق**6125**13392**سیدبهادر حسینی***انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*