شناسهٔ خبر: 22791350 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

امامان جمعه کشور: وحدت جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری ضروری است

استانها - ایرنا - امامان جمعه کشور در خطبه های این هفته نماز، وحدت جهان اسلام را امروز بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری توصیف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محور اصلی و جانمایه خطبه های نماز جمعه امروز استان ها، موضوع وحدت میان فرق و مذاهب اسلامی از جمله شیعه و سنی بود که بر انجام این مهم تاکید کردند.
به باور ائمه جمعه کشور، دشمنان مسلمانان به ویژه صهیونیست ها و استکبار جهانی امروز وحدت میان شیعه و سنی را مانند تیری زهرآگین به قلب و جان خود قلمداد می کنند و برای همین است که با راه اندازی جریان های منحرف و گروه های دهشت افکن وابسته کوشش می کنند در صفوف مسلمانان جهان تفرقه ایجاد کنند.
چکیده خطبه های این هفته نماز جمعه مراکز استانی به این شرح است:

** کرمان
امام جمعه موقت کرمان با تاکید بر اینکه جهان اسلام بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد گفت: امروز می بینیم که رژیم ددمنش صهیونیستی و دیگر کشورهای استکباری چه توطئه هایی را برای بر هم زدن وحدت برنامه ریزی و اجرا کرده اند.
حجت الاسلام مهدی عربپور در آئین این هفته نماز جمعه کرمان اظهار کرد: با وجود اختلاف های جزیی با تکیه بر آموزه های قرآنی و اسلامی می توان به وحدت رسید.
وی ادامه داد: قرآن مجید همه را به وحدت دعوت می کند و تاکید کرده که تفرقه آتشی است که انسان ها اگر وحدت نداشته باشند، درون آن قرار می گیرند.

** کرج
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج یز با اشاره به اهمیت وحدت اسلامی در خنثی سازی توطئه ها اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام وحدت بین مسلمانان را نشانه رفته اند که باید بیدار و هوشیار باشیم.
آیت الله محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج با تبریک سالروز میلاد باسعادت پیامبر اسلام (ص ) و هفته وحدت گفت: خداوند در قرآن کریم دستور داده است کسانی که به خدا و روز قیامت اعتقاد دارند به پیامبر نیز ایمان داشته و او را اسوه بدانند.
وی گفت: وحدت امت اسلام یکی از سیره های مهم رسول خدا (ص) است که در بیانات مقام معظم رهبری نیز به وفور بر آن تاکید شده و می شود.

** قزوین
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم گفت: تحقق وحدت مسلمانان در گرو دو عرصه مبارزه با مفاسد اخلاقی و محبت به همنوعان است.
آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) افزود: بین 12 و 17ربیع الاول که دو تاریخ مورد نظر اهل سنت و شیعه در میلاد آخرین پیامبر خداوند است را امام خمینی(ره) به عنوان هفته وحدت نام گذاری کردند تا موجب اتحاد و همدلی بین مسلمانان اهل سنت و شیعه در جهان باشد.
وی اظهار کرد: به فرموده قرآن کریم تجلی وحدت انسان ها در توسل تمام آنان به ریسمان الهی یعنی همان قرآن و خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

** شهرکرد
حجت الاسلام ابوالحسن فاطمی با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: ضروری است تا در این ایام وحدت و همدلی مسلمانان بیش از پیش تقویت شود.

** خرم آباد
آیت الله سید احمد میرعمادی نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد گفت: هرجا مسلمانان ید واحد بودند و با هم وحدت و انسجام داشتند پیروز شده اند و هر جا دچار تفرقه بوده اند شکست خورده اند.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان است، اظهار کرد: راهبرد جدید آمریکا در منطقه نشان می دهد به طور رسمی بدنبال ایجاد تفرقه در منطقه است و می گوید ما باید جلوی نفوذ جمهوری اسلامی را در منطقه بگیریم.

** کرمانشاه
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حفظ وحدت از ضروری ترین دستورات رسول الله (ص) به مسلمانان است که امروز با این جمعیت بزرگ مسلمانان اگر وحدت اتفاق بیفتد تمام ابرقدرت ها در مقابل آنها خاضع می شوند.
آیت‌الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به آغاز هفته وحدت، وحدت را کلید پیروزی و موفقیت مسلمانان جهان در شرایط کنونی دانست.

** بوشهر
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: امروز وحدت و همبستگی در مقابل دسیسه ها و توطئه های استکبار جهانی لازمه و نیاز اصلی جامعه اسلامی است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر اظهار کرد: دشمن برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان از حربه تفرقه و اختلاف استفاده می کند که مسلمانان باید در این شرایط هوشیاری لازم را داشته باشند.

** زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز گفت: تشیعی که مورد حمایت انگلیس و اهل سنتی که مورد حمایت آمریکا باشد، در واقع 2 لبه یک قیچی محسوب می شوند.
حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: برای مقابله با دشمن در هر زمینه ای از جمله اعتقادی باید همیشه آماده بود.
امام جمعه زنجان تاکید کرد: باید روی نقاط مشترک این 2 مذهب تمرکز و توجه کرد، نه روی مباحث مورد اختلاف بین شیعه و سنی.

** رشت
امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه وحدت، همبستگی و در کنار هم بودن از تاکیدهای پیامبر اسلام و همه امامان بوده، اظهار کرد: وحدت و اتحاد، رمز پیروزی است و زمانی که همه در کنار هم باشند، دشمن قادر به انجام کاری نخواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) افزود: هفته وحدت، فرصتی برای تحکیم اتحاد میان مسلمانان است.

** بندرعباس
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به آغاز هفته وحدت و پیروزی های جبهه مقاومت در برابر داعش گفت: شیعه و سنی ثابت کرده اند که یک امت هستند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار کرد: امروز شاهد حضور بسیجیان شیعه و سنی در یک مکان هستیم و وجود شهدای اهل سنت و ایثارگران تایید کننده این مطلب است.
وی با تاکید بر اهمیت وحدت، از رسول گرامی اسلام به عنوان بنیانگذار وحدت بین مسلمانان نام برد و افزود: دشمنان با آگاهی، قرن ها روی اختلاف بین مذاهب اسلامی کار کرده اند.

** یاسوج
امام جمعه یاسوج گفت: مسلمانان با اتحاد و انسجام خود مقابل دشمنان ایستاده و توطئه‌های شوم آنان علیه کشورهای اسلامی را خنثی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: 12 تا 17 ربیع الاول هر سال به نام هفته وحدت امت اسلامی نامگذاری شده است.
وی افزود: اسلام دین وحدت و انسجام بوده و شیعه و سنی نیز مشترک های دینی بسیاری شامل پیامبر، قبله و کتاب آسمانی قرآن کریم دارند.

** ساری
امام جمعه ساری با تبریک ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) از هفته وحدت به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نام برد و یاد آور شد: هدف از نامگذاری این هفته، ایجاد وحدت بین شیعه و سنی در مقابل دشمنان اسلام بوده است.
آیت الله نورالله طبرسی تاکید کرد: با وجود تاکیدهای فراوان امام راحل و رهبر معظم انقلاب در باره وحدت مسلمین، هنوز وحدت لازم در کشورهای اسلامی ایجاد نشده که این امر موجب تجاوز و تعدی دشمنان قرار می گیرد که نتیجه آن را در یمن، سوریه، لبنان و عراق شاهد بودیم.

** سنندج
امام جمعه سنندج گفت: دشمنان می خواهند با هر حیله ای در جامعه اسلامی تفرقه ایجاد کنند پس وحدت و یکپارچگی مسلمانان موجب نگرانی آنان می شود.
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج ضمن تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) به تمامی مسلمانان و ملت ایران افزود: دشمنان همواره از اسلام و مسلمانان هراس دارند و به دنبال ایجاد تفرقه و آشوب در جامعه اسلامی هستند.
وی تنها راه ناکام گذاشتن توطئه های استکبار و دشمنان را اتحاد میان مسلمانان اعم از سنی و شیعه عنوان کرد و گفت: شوربختانه برخی از حکام کشورهای منطقه در مسیر دشمنان دین اسلام حرکت کرده و آنان را همراهی می کنند.

** ارومیه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه برگزاری هرچه با شکوه تر جشن های هفته وحدت را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شرایطی که سلفی ها، وهابی ها و تکفیری ها برگزاری جشن برای نبی میلاد پیامبر اسلام (ص) را حرام می دانند، برپایی این جشن ها با شکوه بیشتر، ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه با تبریک فرار رسیدن هفته وحدت و اینکه پیامبر اسلام محور بزرگ وحدت بین شیعه و سنی است، ادامه داد: هفته وحدت فرصت مناسبی است تا شیعه و سنی بیش از پیش اتحاد و همبستگی خود را به جهانیان نشان دهند.

** اردبیل
آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: هفته وحدت از شاهکارهای بزرگ امام راحل است و ایشان با درایت خاص خودشان تشخیص دادند سقوط و ذلت امت اسلامی در اختلاف است.
وی اظهار کرد: سخن بعضی از سرویس های جاسوسی غرب این است که تخریب و اختلاف شیعه و سنی بالاتر از تخریب بمب اتمی است بنابراین لازم است برای ذلت دشمنان، مسلمانان با هم وحدت داشته باشند.

** شیراز
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز گفت: هیچ پیامبری نیامد مگر اینکه به وحدت دعوت کرد و پیامبر بزرگ اسلام (ص) نه تنها به وحدت مسلمانان بلکه به وحدت صاحبان کتاب دعوت کرد؛ این امتیاز اسلام عزیز است که دعوتش فراگیر و وحدتش عام و گسترده است.
آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: در شرایطی که دشمن برای بزرگنمایی اختلاف ها در جهان اسلام می کوشد، کشورهای اسلامی در شرایط نبود وحدت از ظرفیت، اقتدار و تاثیرگذاری لازم در جهان بی بهره هستند.

** تبریز
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز هم با تاکید بر حفظ وحدت و همدلی در جامعه گفت: هدف اصلی ما وحدت شیعه و سنی بوده و باید در جهت تقویت نکات مشترک بین این دو مذهب اسلامی تلاش بیشتری شود.

** ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز با اشاره به آغاز هفته وحدت، گفت: وحدت ملت ایران عامل اصلی و راهبردی پیروزی و استمرار انقلاب و ناکامی دشمنان است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: اگر در همه زمینه ها به ویژه عرصه اقتصادی به این شکل عمل شود، تمامی مشکلات کشور حل می شود.

** بیرجند
امام جمعه موقت بیرجند گفت: تضعیف دین و دیانت مسلمانان در دستور کار استکباریان قرار گرفته که تنها مسیر رسیدن به آن تفرقه است.
حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند اظهار کرد: : بیداری جهان اسلام در سال های گذشته ریشه اسراییل را متزلزل کرد و مسلمانان نباید بگذارند استکباریان به عنوان بزرگترین دشمنان مسلمین با ایجاد تفرقه وحدت آنها را مخدوش کنند.
تهیه و انتشار: جلال اسکندری
6033

انتهای پیام /*