شناسهٔ خبر: 22660578 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل اتباع خارجی و مهاجرین وزارت کشور

میادین ورزشی بهترین فرصت برای ترویج اخلاق در جامعه است

قزوین- معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل اتباع خارجی و مهاجرین وزارت کشور گفت: برگزاری مسابقات ورزشی بهترین فرصت برای ترویج اخلاق در جامعه و شناسایی استعدادهای ورزشی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات فوتبال پناهندگان سراسر کشور از امروز در قزوین آغاز شد.

این مسابقات عصر پنجشنبه با حضور حجت الاسلام صالحی، معاون فرهنگی و سیاسی اجتماعی مدیرکل اتباع خارجه، نصرالله محقق معاون بخش مهاجرت سفارت افغانستان در ایران، علایی مقدم سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان، مرادی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری، عشایری مدیرکل دفتر اتباع خارجه استانداری قزوین و جمعی از افاغنه مقیم ایران در ورزشگاه ۱۵ هزارنفر سردار آزادگان قزوین با رژه تیم های شرکت کننده آغاز شد.

حجت الاسلام صالحی معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل اتباع خارجی و مهاجرین وزارت کشور درمراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال گفت: ایران اسلامی میزبان خوبی برای پناهندگان کشورهای مختلف بوده و تلاش کرده بر اساس آموزه های دینی رسم میهمان نوازی را به جا آورد.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و اجرای برنامه های فرهنگی ظرفیت بسیار خوبی برای آرامش بخشی و ترویج اخلاق است که امیدواریم در این مسابقات نیز به این هدف دست یابیم.

صالحی گفت: افزایش نشاط در میان پناهندگان و مهاجرین می تواند به کاهش آسیب ها و سالم سازی جامعه کمک کند و انتظار داریم ورزشکاران مهاجر از این فرصت برای خودسازی استفاده کنند.

صالحی اضافه کرد: رعایت اخلاق از سوی همه ورزشکاران بویژه اتباع بیگانه ضروری است و برگزاری این مسابقات می تواند فرصت حضور شما را در میادین ورزشی بین المللی هم فراهم کند.

معاون فرهنگی وسیاسی اجتماعی مدیرکل اتباع خارجه ومهاجرین وزارت کشور تصریح کرد:ازکمیساریای عالی پناهندگان انتظار داریم تیم های برتر این مسابقات را برای شرکت در رقابت های بین المللی با سایر کشورها اعزام کند تا بتوانیم پیام صلح و دوستی را به جهان منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: شما می توانید در مسابقات آسیایی مهاجران شرکت کنید و مدال آور شوید و امیدواریم استعدادهای خوب ورزشی در این مسابقات شناسایی و شکوفا شود.

مهاجران برای ساختن کشور خود آماده شوند

صالحی گفت: شما ورزشکاران می توانید در ساختن کشور خود نقش مهمی ایفا کنیدوامیدواریم دربازگشت به کشورهای خود از توانمندی و تجربه کسب شده در ایران برای آبادانی و عمران استفاده کنید.

دومین دوره مسابقات مهاجرین و اتباع بیگانه با حضور ۳۵۰ ورزشکار از ۱۳ استان کشور تا ششم آذرماه در استادیوم ۱۵ هزار نفری سردار آزادگان، شهید رجایی و معلم قزوین برگزار می شود.