شناسهٔ خبر: 22614098 - سرویس استانی
منبع: شبستان | لینک خبر

انسجام رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد بايد از اهداف اصلی اعضای كميته فرهنگی باشد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: انسجام و در اولویت قرار گرفتن رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد بايد از اهداف اصلی اعضای كميته فرهنگی و پيشگيری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز(30آبان) در جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری ازاعتیاد که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: بررسی راهکارهای فرهنگی با تکیه بر مبانی مکتبی در جهت پیشگیری ازاعتیاد اصل برگزاری این جلسه است.

 

وی افزود: کارگاه های آموزشی برای اقشار تاثیرگذار از جمله مداحان، روحانیون، مبلغات، جامعه اهدافی که در محافل تجمیع قرآنی، مساجد و فرهنگی جلساتی برگزار می کنند و بعد از طی دوره ها در کارگاه ها به بدنه جامعه مباحث انتقال پیدا کند.

 

عمده هدف این جلسات این است که ما با اعتقاد به باورهای ایمانی، گرایش های تخصصی نیازمند بررسی مسائل اجتماعی داشتن اطلاعات قوی منطقه ای مناسب بتوانیم این عزیران را وارد عرصه اجتماع کنیم به فرمایش مقام معظم رهبری جریان عمومی را به این اعتقاد که پیشگیری از آسیب ها باید عمومی باشد و همه باید وارد این کار شوند، دامن بزنیم.

 

وی با بیان اینکه روحانیون از اقشار تاثیر گذاری هستند که قطعا مخاطبان فروانی دارند افزود: کارگاه هایی برای این اقشار به عنوان مربیان اثرپذیرفته و دریافت کنندگان اطلاعات فنی وارد جامعه شوند و کارهای تبلیغی فرهنگی را انجام دهند.

 

در سطح استان د ر همه شهرستان های استان به طور میانگین 5 کارگاه با حضور 50 نفر از جامعه هدف برگزار شد و  در طرح مدارس امین و حوزه های علمیه هم اثرگذاری را در مدارس دارند در کل همه اقشار اثرگذار فرهنگی مذهبی جز اهداف برنامه هستند.

 

 

در ادامه این جلسه نبی الله شاه محمدی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: خوشبختانه با توجه به افزایش عملکرد در بخش فرهنگی در سطح استان در مدت زمانی مشابه ما شاهد 35درصد افزایش فعالیت ها بوده ایم.

 

وی افزود: حضور یک نفر از حوزه های علیمه اراک به عنوان نماینده تام الاختیار و ثابت در جلسات فرهنگی پیشگیری از اعتیاد سبب بهره مندی از ظرفیت حوزه به خصوص در مواردی که آحاد مردم از دبیرخانه شورا سوالاتی را دارند، خواهد شد.

 

شاه محمدی ادامه داد: در بخش خانواده های روستایی در صدد هستیم از روحانیون مستقر استفاده کنیم تا به صورت منطقه ای و محلی تا پایان سال کارهای فوق العاده ای انجام شود.