شناسهٔ خبر: 22595368 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس هواشناسی:

شدت بارندگی‌ها در استان بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا شدت بارندگی‌ها در نیمه شمالی و مرکز استان بوشهر افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت با ورود سامانه بارشی به استان، از امروز در برخی نقاط جنوبی استان بارش پراکنده باران به همراه رعد و برق آغاز شد.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که فردا به تدریج بر مقدار و شدت بارندگی‌ها در نیمه شمالی استان به‌ویژه در سواحل شمالی و مرکزی افزوده خواهد شد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا سرعت وزش بادهای شرقی و جنوب شرقی نیز در این مناطق افزایش قابل ملاحظه خواهد یافت که به دنبال آن دریا متلاطم و مواج می شود.

وی ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان نیمه ابری گاهی تمام ابری در برخی ساعات همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: جهت باد غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و به صورت لحظه‌ای تا ۴۰ کیلومتر در ساعت، ظهر فردا در سواحل شمالی و مرکزی خلیج فارس غالبا شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۸ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا نیز طی این مدت ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.