شناسهٔ خبر: 22578885 - سرویس سیاسی
منبع: نسیم | لینک خبر

توکلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

۳۰ آبان؛ آخرین مهلت ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: مرحله تکمیل ظرفیت مؤسسات غیردولتی و دانشگاه پیام نور روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه پایان می‌پذیرد.

صاحب‌خبر -

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده تکمیل ظرفیت  پذیرش رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 96 مؤسسات غیردولتی  و دانشگاه پیام نور که از 29 مهر ماه آغاز شده است تا پایان روز سه شنبه 30 آبان ماه ادامه دارد.

 وی بیان کرد: در مرحله تکمیل ظرفیت حتی داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته ثبت نام نکرده نیز می توانند در تکمیل ظرفیت کد رشته محل مورد علاقه خود را انتخاب کنند و همچنین داوطلبان باید با در دست داشتن مدارک لازم به محل قبولی خود مراجعه کنند .

 مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور با بیان اینکه داو طلبانی که تا پایان 31 شهریور ماه 96 مدرک دیپلم متوسطه نظام قدیم و یا پیش دانشگاهی نظام جدید خود را اخذ کرده می توانند در این مرحله از تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و مؤسسات غیردولتی شرکت کنند ، افزود: اگر امکان تشکیل کلاس برای آن دسته از داوطلبان برای ترم دوم سال تحصیلی 97-96 باشد داوطلبان علاقمند باید تا پایان 30 بهمن ماه 96 مدرک دیپلم متوسطه نظام قدیم و یا پیش دانشگاهی نظام جدید خود را اخذ کرده باشند تا اجازه تحصیل به این افراد داده شود .

 توکلی با اشاره به اینکه ثبت نام داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت این دوره مشروط است، عنوان کرد: همه داوطلبان فقط می توانند در یک کدرشته محل و یا گروه آزمایشی شرکت کنند و تأیید نهایی آن به وسیله سازمان سنجش به منزله دانشجو شدن آنها در مؤسسات غیردولتی و دانشگاه پیام نور مد نظر است.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور با بیان اینکه داوطلبان مرد از نظر نظام وظیفه نباید هیچ گونه منعی داشته باشند، تأکید کرد: هزینه ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت 20 هزار تومان است که به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش و آموز کشور انجام می شود.

 توکلی یادآور شد: افرادی که در شهریور ماه 96 جزء پذیرفته شدگان نهایی دانشگاهی بودند چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت نام باشند قبولی آنها لغو می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.