شناسهٔ خبر: 22521624 - سرویس سیاسی
منبع: جماران | لینک خبر

بیشترین امتیاز در حادثه زلزله غرب کشور را باید به مردم پرتلاش، دلاور و کم توقع این مناطق داد

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در جلسه ستاد بحران کرمانشاه با حضور رییس جمهوری افزود: بعد از دستور

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در جلسه ستاد بحران کرمانشاه با حضور رییس جمهوری افزود: بعد از دستور رییس جمهور به همراه وزیر کشور به کرمانشاه سفر کردیم و از مناطق زلزله زده مانند سرپل ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی بازدید کردیم اما میزان تخریب در مناطق زلزله زده به ویژه روستاها، زیاد است.
وی گفت: توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود.
وی اظهار کرد: شاخص تخت بیمارستانی در کرمانشاه 1.5 تخت به ازای هر هزار نفر و تعدادی از بیمارستان های کرمانشاه، دارای قدمت بالایی است اما با این وجود، اقدامات بهداشتی و درمانی در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است.
وی گفت: تاکنون به 7613 مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شد، حدود 1000 نفر از مصدومان، بستری و 280 مصدوم نیز به سایر استان ها از جمله تهران و البرز منتقل شدند.
وزیر بهداشت در ادامه گفت: 269 نفر از موارد فوتی قبل یا ابتدای ورود به بیمارستان ها، جان خود را از دست داده اند و حدس بنده این است که تعداد فوتی ها افزایش می یابد زیرا در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله دفن شدند و آمار دقیق آنها در روزهای آینده اعلام می شود.
قاضی زاده هاشمی افزود: با کمک ارتش و سپاه، بیمارستانهای صحرایی در مناطق زلزله زده، ایجاد شدند و هوانیروز در انتقال مصدومان، کمک بسیار زیادی به ما کرد.
او با اشاره به اینکه 7 شهر استان کرمانشاه و 1900 روستای این استان درگیر زلزله هستند، افزود: برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستانهای سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستانها اقامه دعوی می کنیم.
وی اظهار کرد: برای بازسازی بیمارستان سید الشهدا سرپل ذهاب به حدود 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و امروز لیست نیازها و اعتبارات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را به دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهم داد.
زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند که تاکنون بیش از 400 کشته و 7 هزار و 156 مصدوم داشته است.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد،37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
طبق آخرین خبرهای منتشر شده، تعداد کشته های زلزله در کرمانشاه تاکنون به بیش از 500 نفر رسیده و آمار زخمی ها نیز به 7454 نفر است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام