شناسهٔ خبر: 22520030 - سرویس سیاسی
منبع: میزان | لینک خبر

رحمانی‌فضلی:

احتمال افزایش تعداد فوتی‌های زلزله کرمانشاه/ رد هرگونه راه‌زنی در مناطق زلزله‌زده / تا کنون مشکل امنیتی و انتظامی نداشتیم

خبرگزاری میزان- وزیر کشور گفت: احتمالا تعداد فوتی‌هایی که تا کنون پزشکی قانونی اعلام کرده بیشتر خواهد شد به دلیل اینکه برخی در مراحل اولیه با کسب مجوز‌های محلی جانباختگان را دفن کرده بودند که تعداد این افراد هم به آمار کلی افزوده می‌شود.

صاحب‌خبر -

احتمال افزایش تعداد فوتی‌های زلزله کرمانشاه/ رد هرگونه راه‌زنی در مناطق زلزله‌زده / تا کنون مشکل امنیتی و انتظامی نداشتیمبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، عبدالرضا‌‌رحمانی فضلی با رد هرگونه راهزنی در مناطق زلزله زده بیان‌کرد: در این مناطق تا کنون مشکل امنیتی و انتظامی نداشتیم و توزیع امکانات به صورت هوایی و مناسب در مناطقی که بیشترین آسیب را دیده‌اند، در جریان است.


وی تصریح کرد: در حوزه اطلاع رسانی نیز مقرر شد انتشار و بیان اخبار سطح بندی شود و اخبار در سطح استانی و ملی در جهت همدلی بیشتر مردم و ترغیب آنان برای کمک‌هایی که قصد دارند انجام دهند، صورت بگیرد. در این میان در فضای مجازی سواستفاده‌هایی از احساسات مردم و خواست و مطالبات آسیب دیدگان صورت گرفت که اصلا این اقدام اخلاقی نیست لذا نباید با عقده گشایی‌هایی در حوزه‌های متخلف با ذهنیت و با احاساسات مردم بازی کرد که بنا شد کمیسیون مربوطه به این شایعات پاسخ قاطع دهد.

وزیر کشور اضافه کرد: تلاشمان این است که خسارت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن جبران کنیم که در این زمینه در جلسه روز گذشته مصوبات بسیار خوبی داشتیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه جست وجوی کسانی که زیر آوار ماندند پایان یافته است، افزود: زیرا در همان روز اول مقرر شد کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند یا مفقود شدند به مسئولان مستقر و تیم‌هایی جست جوگر اطلاع بدهند که همه اطلاعات جمع آوری و بر اساس آن اقدامات لازم انجام گرفت و اکنون گزارشی از وجود مفقودین زیر آوار نداریم.

وی خاطرنشان کرد: احتمالا تعداد فوتی‌هایی که تا کنون پزشکی قانونی اعلام کرده بیشتر خواهد شد به دلیل اینکه برخی در مراحل اولیه با کسب مجوز‌های محلی جانباختگان را دفن کرده بودند که تعداد این افراد هم به آمار کلی افزوده می‌شود.

وزیر کشور آنطور که پایگاه اطلاع رسانی دولت نقل کرده است، تصریح کرد: پیرو دستور رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهور پیگیری‌ها در صحنه عمل با قوت ادامه دارد و با جلسات ستاد عالی مدیریت بحران مسائل مورد نظر را بررسی و رصد می‌کنیم همچنین جلسات ستاد در شهرستان‌ها و استان کرمانشاه هر روز برگزار می‌شود و تا زمانی که به ثبات مطئنی در همه ابعاد نرسیم این مسائل را پیگیری می‌کنیم.
 
انتهای پیام/