شناسهٔ خبر: 22518867 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایسنا | لینک خبر

تایید دادگاه‌های ویژه دادگستری توسط دادگاه قانون اساسی کلمبیا

دادگاه قانون اساسی کلمبیا در حکمی دادگاه‌های ویژه قضایی را که در توافق صلح میان دولت با مارکیسست‌های فارک نقش داشتند، پیش از رای گیری کنگره در این باره، قانونی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه قانون اساسی کلمبیا بسیاری از مقررات توافق شده در معاهده صلح 2016 از سوی این دادگاه‌های ویژه قضایی را مورد تایید قرار داده که براساس آن مجازات خفیف‌تری جای احکام صادره علیه چریک‌های سابق فارک را که به جرایم جنگی محکوم شدند، می‌گیرد.

کنگره کلمبیا در حال انجام بررسی‌ها در باره قانونی است که به تصویب کارایی این دادگاه‌های ویژه قضایی منجر می‌شود. این روند مورد حمایت پارلمان و سناست.

در همین حال، خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا در جریان یک سخنرانی در تلویزیون این کشور به کنگره تاکید کرد تا هرچه سریعتر این قانون را تصویب کند.

وی ادامه داد: رهبران سابق چریک‌های فارک که می‌خواهند در قالب حزب جدید سیاسی فارک وارد عرصه سیاست شوند باید مطابق با احکام صادره دادگاه ویژه قضایی عمل کنند و کلمبیایی‌هایی که بسیاری از آنها از فارک نفرت دارند باید بپذیرند که این توافق به فارک اجازه می‌دهد تا در عرصه سیاست باشد. بدون شک اجازه صحبت به فارک بهتر از درگیری‌های مسلحانه است.

انتهای پیام