شناسهٔ خبر: 22517621 - سرویس اجتماعی
منبع: دانشجو | لینک خبر

کیخا در نشست ستاد کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان:

کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان، آذرماه در دانشگاه زابل برگزار می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: یادواره «بچه‌های حاج قاسم» در دانشگاه سیستان و بلوچستان و اولین یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور استان در آذرماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا کیخا، مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان در نشست ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان که با حضور رؤسا و معاونین فرهنگی دانشگاههای زابل در دانشگاه زابل برگزار شد گفت: رؤسای دانشگاههای زابل همواره پای کار قرارگاه نور بوده‌اند.

وی با اشاره روند تشکیل قرارگاه‌های نور و شهید علم الهدی عنوان کرد: در سال ۹۳ اولین جلسات کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان به ریاست رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان بعنوان دانشگاه مادر برگزار شد و برکات فراوانی را تاکنون بهمراه داشته است.

کیخا ادامه داد: تداوم جلسات سبب شد تا ما شاهد یک تشکیلات و ستاد پشتیبانی خیلی خوب در دانشگاه‌ها باشیم؛ برگزاری یادواره‌ها از سه سال پیش تاکنون بطور منظم و تبدیل شدن آن به یک گفتمان ناشی از همین روند است، اما برخی دانشگاه‌ها هنوز یادواره‌ها و راهیان نور را جدی نمی‌گیرند؛ چرا که هنوز فهم درستی برای آنان ایجاد نشده است.

وی سپس به بیان نحوه اجرای کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان به میزبانی دانشگاه زابل در سال جاری پرداخت و گفت: کار اجرایی در این برنامه باید به عهده دانشجو باشد؛ این تجربه در چابهار و زاهدان بسیار فوق العاده بود؛ چرا که تلاش شد تا حرمت و احترام خانواده‌های شهدا حفظ شود؛ تمام خانواده‌های شهدا اذعان کردند که تجلیل واقعی از آنان صورت گرفت؛ لذا باید از خطابه خواندن و تعارف‌ها بگذریم.

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان بیش از ۹۰ شهید دانشجو دارد ابراز داشت: با وجود این تعداد شهید بانک اطلاعاتی کاملی از آنان نداریم و این یک مانع جدی است.

وی در پایان گفت: یادواره «بچه‌های حاج قاسم» در دانشگاه سیستان و بلوچستان و اولین یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور استان مهمترین برنامه‌هایی هستند که با محوریت شهدا در آذرماه برگزار و به کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان ختم می‌شوند.