شناسهٔ خبر: 22517328 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نجات پنج دریانورد توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی

با تلاش مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی پنج دریانورد نجات یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : یک دستگاه لنج باری که از بندر گناوه به مقصد کویت در حال حرکت بود از ناحیه ی موتور دچار حادثه شد. نجات پنج دریانورد توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی
ابوطالب گرایلو افزود : پس از اطلاع از اعلام اضطرار این شناور مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی ، بی درنگ موقعیت اعلام شده را بر روی نقشه مشخص کرده و با پخش اعلامیه های دریایی بر روی کانال رادیویی ویژه، هماهنگی های لازم را برای گسیل شناورهای متردد در حوالی آن نقطه به عمل آورد.
وی ادامه داد : با همکاری یک شناور متردد در آن حوالی و پیوستن شناور ناجی 20 از مرکز جستجو و نجات دریایی بوشهر، پنج نفر خدمه ی شناور سانحه دیده در سلامت کامل از دریا به سمت ساحل انتقال داده شدند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی ضمن برخورداری از تجهیزات پیشرفته مخابراتی و رادیویی دریایی و پایش شبانه روزی حوزه استحفاظی خود در شمال خلیج فارس، نقش به سزایی جهت امداد رسانی و نجات جان دریانوردان سانحه دیده ایفا می کند.