شناسهٔ خبر: 22516924 - سرویس بین‌الملل
منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

ائتلاف سیاسی «پرویز مشرف» در آستانه فروپاشی

حاکم نظامی و رئیس جمهور سابق پاکستان از تشکیل ائتلاف سیاسی برای شرکت در انتخابات خبر داد این در حالی است که حزب وحدت مسلمین و شورای اتحاد اهل سنت اعلام کردند وی را همراهی نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -
صراط: حاکم نظامی و رئیس جمهور سابق پاکستان از تشکیل ائتلاف سیاسی برای شرکت در انتخابات خبر داد این در حالی است که حزب وحدت مسلمین و شورای اتحاد اهل سنت اعلام کردند وی را همراهی نمی‌کنند.

به گزارش فارس در اسلام‌آباد، هفته گذشته رئیس‌جمهور و حاکم نظامی سابق پاکستان از تشکیل ائتلاف سیاسی با مشارکت 23 حزب که بیشتر آنها احزاب مذهبی هستند، برای شرکت در انتخابات سال 2018 خبر داد.

این در حالی است که علامه «مختار امامی» سخنگوی حزب مجلس وحدت مسلمین با بیان اینکه این حزب تصمیمی برای تشکیل ائتلاف به منظور حمایت از پرویز مشرف نگرفته، اظهار داشت : در حال حاضر مهم‌ترین وظیفه ما پیگیری وضعیت ناصر شیرازی معاون ربوده شده این حزب است.
وی افزود: ما در هیچ یک از جلسات ائتلاف سیاسی پرویز مشرف شرکت نکرده‌ایم و قصد پیوستن به وی را نداریم.

به گزارش جیو، امامی تأکید کرد: قبل از این هم حزب وحدت مسلمین برای پیوستن به ائتلاف سیاسی پرویز مشرف اعلام آمادگی نکرده بود.
از سوی دیگر «صاحب‌زاده حامد رضا» رهبر شورای اتحاد اهل سنت پاکستان در این زمینه گفت: هرگز برای حضور در ائتلاف سیاسی پروزیر مشرف اعلام آمادگی نکرده بودیم و در حال حاضر نیز قصد پیوستن به این ائتلاف را نداریم.

پرویز مشرف نام ائتلاف سیاسی خود را ائتلاف عوامی پاکستان نامید و تاکید کرد که دفتر آن در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان خواهد بود.

مشرف تصریح کرد: برای جلوگیری از فساد مالی برخی سیاستمداران و سر و سامان دادن به بحران فعلی ناگزیر به تشکیل قدرت سیاسی سوم هستیم.

وی افزود: سیاست موروثی و سنتی در پاکستان باید به اتمام برسد و زمان تغییر در سیاست‌های کشور فرا رسیده است.
مجلس وحدت مسلمین، شورای اتحاد سنی، مسلم لیگ شاخه جونیجو، مسلم کنفرانس،جبهه کارگران پاکستان ، تحریک سنی پاکستان، مسلم لیگ پاکستان شاخه کونسل ، مسلم لیگ پاکستان شاخه ملی، عوامی لیگ، اتحاد پاک مسلم، حزب محافظه کار، تحریک اتحاد مهاجر، حزب حقوق انسانی پاکستان، حزب ملت، جمعیت علمای پاکستان شاخه نیازی، حزب عام لوگ، حزب عام آدمی، حزب مساوات پاکستان، حزب اقلیت پاکستان، جمعیت مشایخ پاکستان و حزب دموکراتیک عدالت اجتماعی از جمله احزابی هستند که گفته می‌شد عضو ائتلاف سیاسی پرویز مشرف می‌باشند.