شناسهٔ خبر: 22516452 - سرویس بین‌الملل
منبع: الف | لینک خبر

انتقاد ترکیه از حمایت آمریکا از همکاری مخفیانه داعش و پ‌ک‌ک

وزارت خارجه ترکیه هشدار داده است که همکاری مخفیانه بین گروه تروریستی داعش و گروه‌های پ‌ک‌ک و پی وای دی، بسیار خطرناک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای از حمایت واشنگتن از همکاری مخفیانه بین تروریست های داعش و کردهای پ ک ک و پی وای دی انتقاد کرده و این همکاری را "بسیار خطرناک" ارزیابی کرده است.

این بیانیه در ادامه افزود: تخلیه تروریست های داعش از شهر رقه سوریه با کمک کردهای پ ک ک و پی وای دی یک اقدام بسیار خطرناک است. همان طور در موقعیت های مختلف تاکید کرده ایم، هدف اصلی پ ک ک و پی وای دی در سوریه، مقابله با تروریست های داعش نیست، بلکه انجام اعمال نامشروع در منطقه است تا سرزمین ها را اشغال کرده و ساختار جمعیتی آنها را تغییر دهند.

این بیانیه اظهار داشت: این توافق نمونه دیگری از این واقعیت است که مبارزه با یک سازمان تروریستی با استفاده از یک سازمان تروریستی دیگر در نهایت منجر به این خواهد شد که این سازمان های تروریستی با یکدیگر تبانی و همکاری کنند.

این در شرایطی است که اریک پاهون سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه از توافق بین کردهای پ ک ک و پی وای دی حمایت کرده بود که اجازه خروج صدها تروریست داعش از شهر رقه را داده اند.

وی این اقدام را یک راهکار محلی برای یک مساله محلی ارزیابی کرده است. پ ک ک از سال 1984 میلادی تاکنون شورش جدایی طلبانه را آغاز کرده و در این مدت بیش از 40 هزار نفر کشته شده اند.