شناسهٔ خبر: 22516065 - سرویس سیاسی
منبع: تسنیم | لینک خبر

جابری انصاری:

توانمندی موشکی ایران منطبق بر برنامه دفاع ملی است

R41383/P41383/S9,1299/CT12

معاون عربی آفریقایی وزارت‌خارجه گفت: جمهوری اسلامی برای دفاع از موجودیت خود برنامه‌های دفاع ملی خود را تنظیم کرده و این برنامه‌ها را براساس اولویت ها، نیاز‌ها و مطالبات ملت ایران ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، حسین جابری انصاری معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو در خصوص حرف و حدیث هایی که بر سر مسئله موشکی ایران وجود دارد، گفت: برنامه موشکی ایران مثل همه برنامه‌های تسلیحاتی برنامه ای مبتنی بر دفاع ملی است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی سیاست تهاجمی ندارد اما همواره هدف دشمنی ها، برخوردها و تهاجم هایی در چند صد سال گذشته بوده است.

جابری انصاری با بیان اینکه ایران برنامه دفاعی مبتنی بر اولویت های ملی دارد گفت: جمهوری اسلامی به سخنرانی ها، موضع گیری ها و داد و فریادها و گرد و غبارهای ایجاد شده در هر جای دنیا توجه نخواهد کرد چون براساس نیازهای ملی و دفاعی خود برنامه دفاع ملی خود در زمینه موشکی را تنظیم کرده است.

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید براینکه این برنامه یک برنامه دراز مدت است یادآور شد: در این خصوص هدف گیری هایی طراحی و دنبال می شود و هدف اصلی جمهوری اسلامی از برنامه موشکی در دنیای پرتلاطم و در منطقه پر از تنش و درگیری در شرایطی که بسیاری جمهوری اسلامی را تهدید می کنند جنبه دفاع از منافع ملی و امنیت کشور را دارد. 

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی هنوز از عوارض جنگ تحمیلی فاصله چندانی نگرفته است هنوز روزانه تشییع جنازه شهدای مظلوم در شهرهای مختلف ما انجام می شود و هنوز جانبازان شیمیایی و غیرشیمیایی ما روزانه و ماهانه شهید و تشییع می شوند.

جابری انصاری ادامه داد: در این زمان هنوز بسیاری از مردم و مسئولین جمهوری اسلامی نتایج جنگ تهاجمی برخی همسایگان و رژیم بعثی عراق بر علیه خود را تحمل می کنند.

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی برای دفاع از موجودیت خود و دفاع از نظامی که منتخب همین مردم است برنامه های دفاع ملی خود را تنظیم کرده و به این برنامه ها براساس اولویت ها، نیازها و مطالبات ملت ایران ادامه خواهد داد و به هیچ سر و صدایی توجه نمی کند. 

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها