شناسهٔ خبر: 22513200 - سرویس سیاسی
منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

نیروهای ارتش ۹۵۰ مجروح را با بالگرد انتقال دادند

کرمانشاه- فرمانده منطقه ای غرب ارتش گفت: نیروهای ارتش ۹۵۰ مجروح را توسط بالگرد به بیمارستانهای کرمانشاه منتقل کردند.

صاحب‌خبر -
 امیر فرهاد آریانفر ، اظهار داشت: ارتش در همان دقائق نخست وقوع زلزله نسبت به اعزام سربازان و نیروهای کادر جهت خدمت رسانی اقدام کرد، همچنین تیپهای مختلف ارتش نیز در این مناطق بلافاصله حضور یافتند.

به گزارش نامه نیوز وی افزود: در این میان بسیاری از مصدومین نجات داده شدند و وضعیت مناطق سر و سامان داده شد چه اینکه در ابتدا بیمارستانها مملو از مجروحین بود که نهایتا ناوگان آمبولانس وارد و علاوه بر تخلیه مجروحین، اجساد نیز به محلی انتقال داده شدند.

امیر آریانفر گفت: همچنین نیروهای ارتش به بارگیری محموله های سنگین و نجات افراد از زیر آوار اقدام کردند و همچنین تیمهای پزشکی و همچنین دو بیمارستان صحرایی با تجهیزات کامل و اتاق عمل استقرار داده شد.

وی از اعزام ۶۰ متخصص به مناطق آسیب دیده خبر داد و افزود: با هواپیما بیماران را به تهران منتقل کردیم و توسط بالگرد ۹۵۰ مجروح را به کرمانشاه انتقال دادیم.

امیر آریانفر با اشاره به اینکه سربازان غذاهای خود را به زلزله زدگان دادند گفت: سربازان پادگانهای اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب محل را برای درمان مجروحین تخلیه کردند.

وی از ارائه خدمات در دو پادگان ارتش خبر داد و افزود: شیر خشک، پتو و چادر اقلام مورد نیاز مردم مناطق زلزله زده است که مردم می توانند از طریق جمعیت هلال احمر به این مناطق ارسال کنند.

امیر آریانفر خاطر نشان کرد: همچنین مردم می توانند این کمکها را از طریق ستاد خدمات رسانی واقع در پادگان  اسلام آباد غرب و ابوذر و نیز هتل گلایول در خیابان برق کرمانشاه به دست آسیب دیدگان برسانند.