شناسهٔ خبر: 22505814 - سرویس ورزشی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهترین قرعه برای ایران در جام جهانی روسیه 2018 کدام است؟

قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه، 10 آذر در کرملین برگزار می شود و باید دید تیم ملی کشورمان در چه گروهی قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

بهترین قرعه برای ایران در جام جهانی روسیه 2018 کدام است؟به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درحالی کمتر از 7 ماه دیگر به آغاز رقابت های جام جهانی 2018 روسیه باقی مانده است که حضور 29 تیم در این مسابقات قطعی شده و تکلیف 3 سهمیه دیگر نیز تا چهارشنبه هفته جاری ( 15 نوامبر) مشخص خواهد شد.

تا کنون 29 تیم به بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان صعود کردند و امشب ( سه شنبه ) نیز از میان تیم های جمهوری ایرلند و دانمارک یک تیم راهی روسیه می شود و حریفش به خانه بازمی گردد تا چهره 30 تیم برتر این رقابت ها مشخص شود.

از میان 6 تیمی که شانس حضور در جام جهانی را دارند، تیم های استرالیا و تا حدودی دانمارک استرس بیشتری دارند که مبادا حضور در جام جهانی را از دست بدهند و با این حال دیدارهای برگشت تکلیف این تیم ها را هم مشخص خواهد کرد.

گفتنی است، دیدار استرالیا - هندوراس ( نماینده آسیا و آمریکای مرکزی - کونکاکاف ) و نیوزیلند - پرو ( نماینده اقیانوسیه و آمریکای جنوبی ) 15 نوامبر برگزار می شود و 32 تیم حاضر در جام جهانی 2018 روسیه معرفی خواهند شد.

همچنین تیم هایی که تاکنون به رقابت های جام جهانی صعود کرده اند به شرح زیر است:

۱ - روسیه (میزبان)

۲ - ایران ۳ - کره جنوبی ۴ - ژاپن ۵ - عربستان سعودی (آسیا)

۶ - تونس ۷- نیجریه ۸- مراکش ۹ - سنگال ۱۰ - مصر (آفریقا)

۱۱ - مکزیک ۱۲ - کاستاریکا ۱۳ - پاناما (آمریکای شمالی)

۱۴ - برزیل ۱۵ - اوروگوئه ۱۶ - آرژانتین ۱۷ - کلمبیا (آمریکای جنوبی)

۱۸ - فرانسه ۱۹ - پرتغال ۲۰ - آلمان ۲۱ - صربستان ۲۲ - لهستان ۲۳ - انگلیس ۲۴ - اسپانیا ۲۵ - بلژیک ۲۶ - ایسلند ۲۷ - سوئیس ۲۸ - کرواسی 29 - سوئد (اروپا) تیم‎هایی هستند که به صورت مستقیم به جام جهانی 2018 صعود کردند و استرالیا، هندوراس، پرو، نیوزلند، جمهوری ایرلند و دانمارک نیز باید در پلی آف حاضر شوند.

نکته مهم برای فوتبال دوستان کشورمان همگروهای شاگردان کی روش در بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان است که 10 آذر در کاخ کرملین قرعه کشی می شود و امیدواریم تیم ملی با تیم های سطح متوسطی همگروه شود.

تمام تیم های سید یک تکلیف شان برای حضور در جام جهانی مشخص شده است و آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، لهستان، فرانسه و روسیه هشت تیم سید یک هستند که به عنوان سرگروه های هشت گروه جام جهانی مشخص خواهند شد و قطعا تیم ملی ایران با یکی از آنها هم گروه می شود.

در گلدان دوم نیز حضور تیم های اسپانیا، انگلستان، کلمبیا، مکزیک، اروگوئه، سوئیس و کرواسی قطعی شده و حضور تیم  پرو بستگی به بازی با استرالیا و مرحله پلی آف دارد.

در سید سوم نیز حضور تیم های ایسلند، کاستاریکا، تونس، مصر، سنگال، ایران , سوئد قطعی شده است و از میان تیم های دانمارک و جمهوری ایرلند نیز یک تیم پس از صعود به جام جهانی در سید 3 قرار می گیرد و در گلدان 3 با ایران همگروه می شود.

در سید چهارم هم 7 تیم ( کره جنوبی، ژاپن، عربستان، نیجریه، مراکش، پاناما و صربستان ) حضور دارند و از میان تیم های استرالیا، هندوراس و نیوزلند هنوز صعودشان قطعی نیست و بعد از بازی های پلی آف مشخص خواهد شد.

حال نگاهی می اندازیم به بهترین گروه ایران در جام جهانی 2018 روسیه:

راحت ترین تیم سید 1 روسیه است و اگر تیم ملی کشورمان قرار باشد در راحت ترین گروه جام جهانی قرار بگیرد، باید اول با تزارها هم گروه شود و امیدوار باشد تا در گلدان 2 ، پرو مقابل استرالیا به پیروزی برسد و همگروه تیم ملی کشورمان شود. ایران در سید 3 قرار دارد و هیچ تیمی از این سید در گروه شاگردان کی روش قرار نمی گیرد و در  تیم های گروه چهارم هم تیم های آسیایی به دلیل قوانین فیفا ( FIFA ) با ایران همگروه نمی شوند و بهترین گزینه پاناما است.

راحت ترین گروه ایران در جام جهانی:

روسیه - پرو - ایران - پاناما

همچنین سخت ترین گروه ایران در جام جهانی به شرح زیر است:

اگر گروه مرگ را برای ایران در نظر بگیریم، در سید 1 برزیل همگروه ایران می شود و اسپانیا در گلدان 2 با شاگردان کی روش در یک گروه قرار می گیرد و در پایان نیز مراکش با یوزهای ایرانی همگروه می شود و امیدواریم این اتفاق رخ ندهد.

سخت ترین گروه ایران در جام جهانی:

برزیل - اسپانیا - ایران - مراکش

انتهای پیام/

بهترین گروه ایران در جام جهانی 2018 چیست؟