شناسهٔ خبر: 22100669 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

بروجردی در دیدار با رئیس کمیسیون دفاع و امنیت مجلس ویتنام:

سیاست راهبردی ایران کمک به صلح و آرامش در جهان به ویژه خاورمیانه است

کوالالامپور - ایرنا - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران عصر دوشنبه با سرلشکر واچانگ ویت رئیس کمیسیون دفاع و امنیت مجلس ویتنام دیدار و بر سیاست های راهبردی ایران مبنی بر کمک به صلح و آرامش جهانی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علاء الدین بروجردی در این دیدار چشم انداز روابط دو کشور را بسیار خوب و روشن دانست و گفت: دیدگاه ها و مواضع مشترک و یکسان دو کشور در زمینه مسایل و تحولات بین المللی و منطقه ای و پیشینه مبارزاتی دو ملت علیه آمریکا را بستر مناسبی برای ارتقای سطح مناسبات دوستانه فی مابین در عرصه گوناگون فراهم ساخته است.
وی حل پاره ای مشکلات در مسیر رشد و توسعه مناسبات دو کشور را در ایجاد فضای باثبات و تقویت مناسبات موثر خواند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با بیان اینکه سیاست راهبردی ایران کمک به صلح و آرامش در جهان به ویژه منطقه حساس خاورمیانه است، گفت: اگر اقدامات ایران در کمک به سوریه و عراق نبود امروز این دو کشور در اختیار تروریست ها و گروه های افراطی بود.
وی افزود: ملت ایران با ایستادگی و مقاومت در مقابل زیاده خواهی های آمریکا توانست به موفقیت های بزرگی در عرصه های مختلف سیاسی، دفاعی و علمی و فن آوری دست یابد.
بروجردی در ادامه با تاکید بر انکه توانمندی دفاعی ایران در راستای بازدارندگی و حفظ امنیت منطقه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر متخصصان داخلی توانسته موفقیت های فراوانی در عرصه های صنعت دفاعی از جمله طراحی و تولید پهباد به دست آورد.
در ادامه این دیدار واچانگ ویت رئیس کمیسیون دفاع و امنیت مجلس ویتنام ضمن ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی کشورمان به هانوی گفت که دولت و ملت ویتنام خواستار توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های گوناگون میباشند.
وی افزود: باید برای توسعه روابط دوستانه دو کشور بیشتر تلاش کرد و از ظرفیت های فراوان ایران و یتنام بهره گرفت.
چانگ ویت با اشاره به تحولات کشورش گفت: شرایط با ثبات سیاسی و اقتصادی ویتنام موجب جذب سرمایه گذاران از کشور های مختلف شده و هانوی از حضور سرمایه گذاران ایرانی نیز استقبال می کند.
وی افزود: تقویت همکاری دو کشور میتواند در تثبیت صلح و امنیت در منطقه و آسیا موثر باشد.
علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام در راس یک هیات از نمایندگان مجلس به دعوت رئیس گروه دوستی ویتنام و ایران سفری چها روزه را به این کشور آغاز کرده است.
دیدار با وزیر کشاورزی، رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و معاون نخست وزیر و وزیر امور ویتنام از جمله برنامه های هیات ایرانی در هانوی است.
شبد**آساق** 1379**مریم شفیعی** انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*