شناسهٔ خبر: 22094452 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

سندهمکاری ایران و انگلیس برای ساخت مراکز درمان سرطان امضا شد

لندن - ایرنا - یادداشت تفاهم همکاری برای ساخت و تجهیز مراکز درمان سرطان در کشور بین وزارت بهداشت ایران و گروه بین‌المللی بیمارستانی انگلیس (IHG) انگلیس به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون یورو روز دوشنبه با حضور سفیر جمهوری اسلامی در لندن امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدبعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره این سند همکاری، گفت: طرف انگلیسی یکی از شرکت‌های معتبر در زمینهٔ تجهیزات مراکز مقابله با سرطان محسوب می شود و پس از ماهها رایزنی و گفت وگو این یادداشت تفاهم همکاری به امضا رسیده است.
وی گفت: براساس این یادداشت تفاهم، طرف انگلیسی در یک دوره زمانی مشخص هم مراکز موجود سرطان ایران را به آخرین تجهیزات و دانش فنی مجهز و هم مراکز جدیدی را در ایران برای مقابله با سرطان احداث خواهد کرد.
وی پیش بینی کرد که حدود 60 مرکز جدید مقابله با سرطان در شهرهای مختلف ایران احداث و حدود 40 تا 50 مرکز موجود نیز ارتقا یابد.
بعیدی نژاد افزود: بخشی از این مراکز به آخرین فنّاوری های مربوط به شتاب‌دهنده‌های خطی مجهز خواهند شد و امید است این مراکز با تجهیز پاسخگوی نیازهای مردم باشند.
بعیدی نژاد همچنین اظهار امیدواری کرد با اجرای این پروژه نه ‌تنها مردم در تهران بلکه ایرانیان در سراسر کشور از خدمات مقابله با سرطان بیماری بهره مند شوند.
سفیر کشورمان در خصوص زمان اجرا و هزینه اجرای این پروژه، گفت: نیاز است ابتدا مراکزی که باید احداث و یا تجهیز شوند، مشخص و پس‌ از آن مبلغ و ارزش نهایی قرارداد تعیین شود، اما پیش بینی می شود ارزش این قرارداد یک میلیارد و 800 میلیون یورو باشد. بنابراین قرارداد بسیار مهمی است و آثار مهم درمانی در کشور دارد.
بعیدی نژاد گفت: در آینده بیمارستان‌های جدیدی در ایران احداث می شود که از مراکز پیشرفته مقابله با سرطان خواهند بود. البته برخی از بیمارستان‌های بزرگ کشور نیز باید مدرنیزه شوند که همه این مسائل در این طرح دیده ‌شده است.
وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با سرمایه‌گذاری طرف انگلیسی در این پروژه گفت که مذاکرات مفید و مؤثری با سازمان‌های سرمایه‌گذاری به ‌خصوص سازمان سرمایه‌گذاری انگلیس موسوم به 'یو.کی.ای.اف' UKEF انجام شده است، بنابراین این شرکت به لحاظ تأمین مالی پروژه مشکلی ندارد و امیدواریم ابعاد فنی این پروژه هرچه زودتر نهایی و قرارداد نهایی به‌زودی منعقد شود.
وی گفت که از روز سه شنبه کارهای مقدماتی و بحث‌های بین دو طرف آغاز خواهد شد و امید است با اراده‌ دو طرف در مدت کوتاهی، شاید حدود سه ماه به نقطه‌ای برسیم که تمام قراردادهای لازم نهایی و امضاء شود.
'ویتنی کینگ' رئیس هیات ‌مدیره گروه بین‌المللی بیمارستانی انگلیس (آی اچ جی) نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد تاکنون ارزش این سند همکاری مشخص ‌نشده، اما نکته کلیدی مشخص شدن ابعاد فنی پروژه برای اطمینان از ادامه کارها براساس روال است.
وی در خصوص زمان اجرای این پروژه گفت: این مساله به‌طرف مقابل بستگی دارد، اما ما تمایل داریم هرچه سریع‌تر کارها پیش برود تا پروژه سریع‌تر اجرایی شود.
شبد**9122** خبرنگار:هادی نادری **انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /*