شناسهٔ خبر: 22066449 - سرویس سیاسی
منبع: ایسنا | لینک خبر

جعفرزاده: نگاه مجلس به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو منفی نیست

71132

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس نگاه منفی به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فراکسیون مستقلین روز چهارشنبه با وزرای پیشنهادی علوم و نیرو تشکیل جلسه خواهد داد و برنامه و دفاعیات آنها را استماع خواهد کرد. همچنین پیش از جلسه علنی یکشنبه آینده در فراکسیون درباره آقایان غلامی و اردکانیان رای‌گیری خواهیم کرد و در بیانیه‌ای نظر رسمی فراکسیون را اعلام می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اعضای فراکسیون مستقلین درباره وزرای پیشنهادی به صورت فراکسیونی تصمیم‌گیری می‌کنند، گفت: واقعیت این است که در وزارت نیرو بحث اصلی مربوط به آب است و آقای اردکانیان برنامه‌های خوبی در این حوزه دارد، البته باید ببینیم نوع نگاه ایشان به این مساله سخت‌افزاری است یا نرم‌افزاری و برنامه‌های ارائه شده از سوی ایشان را به طور دقیق بررسی کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس درباره برخی انتقادات به وزیر پیشنهادی علوم نیز گفت: دانشگاه باید از وزیر علوم راضی باشد. به هر حال واقعیت این است که دانشگاهیان برای آقای روحانی زحمت بسیاری کشیدند و آقای روحانی مدیون دانشگاه است. طبیعتا نظر دانشگاه، دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی برای ما مهم است و در روزهای گذشته هم نظراتی از سوی دانشجویان در فضای مجازی منعکس شده است البته شرایط قدری تعدیل شده است و تا زمان رای اعتماد فراز و نشیب‌های زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: حتما آقای روحانی محدودیت‌ها و فشارهایی داشته که مجلس سعی می‌کند آن را جرح و تعدیل کند. طبیعتا فردی که به مجلس معرفی می‌شود از سوی نمایندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

جعفرزاده درباره طولانی شدن زمان معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو نیز گفت: طولانی شدن این روند برای رییس‌جمهور آن هم در دوره دوم خوب نبود اما اگر احیانا این گزینه‌ها رای نیاورند مشکل خاصی از این جهت وجود ندارد.

وی در پایان درباره رویکرد مجلس به گزینه‌های پیشنهادی دولت، خاطرنشان کرد: من امروز استمزاجی کردم و به نظرم اینطور که شما فکر می‌کنید اوضاع وزرای پیشنهادی خراب نیست. ممکن است من نظر مخالفی داشته باشم اما مجلس به این دو وزیر گارد منفی ندارد.

انتهای پیام