شناسهٔ خبر: 22035347 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراسم گرامیداشت حافظ در لهستان برگزار شد

در این مراسم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان، رشد ادبیات، زبان فارسی و ایران شناسی در لهستان را زمینه ساز توسعه و گسترش روابط دو کشور برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از ورشو؛ مراسم بزرگداشت حافظ در شهر ورشو پایتخت لهستان برگزار شد. 

مراسم بزرگداشت شمس الدین محمد حافظ شیرازی با حضور دانشجویان بخش ایران شناسی، بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ورشو، فارسی زبانان و ایرانیان مقیم در حسینیه فاطمه الزهرا (س) شهر ورشو برگزار شد‌.
در این مراسم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان، رشد ادبیات، زبان فارسی و ایران شناسی در لهستان را زمینه ساز توسعه و گسترش روابط دو کشور برشمرد و افزود: همکاری در زمینه آموزش و آشنایی با فرهنگ، تاریخ و ادبیات، ابزار مهم در روابط میان کشورهاست و ما می توانیم پیوندهای میان دو کشور را از این طریق مستحکم تر کنیم. رامین مهمان پرست، بخش ایران شناسی دانشگاه ورشو و دانشگاه کراکوف در حوزه تربیت دانشجویان ایران شناسی را در اروپا بسیار فعال و عملکرد آنها را قابل ستایش توصیف کرد.
در ادامه برنامه مدرس اعزامی زبان فارسی در دانشگاه ورشو درباره خصوصیات اشعار حافظ برای حضار سخنرانی کرد. همچنین دانشجویان ایران شناسی دانشگاه ورشو با اجرای نمایش و خواندن اشعاری از حافظ، درباره فرهنگ و سنت های کشورمان سخنرانی کردند.