شناسهٔ خبر: 22024822 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

اعتبارات دهیاری ها ۳۰۰درصد افزایش یافت/ اشتغال روستایی در اولویت

شاهرود - نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس اعتبارات دهیاری های کشور ۳۰۰درصد افزایش یافت، گفت: این امر می تواند در توسعه روستایی نقش آفرینی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی شاهرودی در ادامه دهگردشی روز پنج شنبه در دهستان طرود بخش مرکزی شاهرود به میزبانی روستای مهدی آباد ضمن اشاره به افزایش اعتبارات دهیاری های کشور، بیان کرد: با تلاش نمایندگان مجلس اعتبارات دهیاری ها در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافت که این امر در مقوله توسعه روستایی بسیار مهم است.

وی افزود: دیگر بند مصوبه ارتقای اعتبارات مالی دهیاری ها مصوب شده که از این پس اعتبارات این بخش به طور مستقیم به حساب دهیاری واریز می شود که در این روند جدید، وزارت کشور و فرمانداری ها و بخشداری ها حذف می شوند.

عضو خانه ملت گفت: از این پس طبق مصوبه جدید مجلس، دهیاری ها اعتبارات جاری خود را به طور مستقیم دریافت می کنند و این امر به تخصیص اعتبارات بدون دخل و تصرف در آن از سوی دستگاه های بالا دست، منجر می شود که قطعاً سبب خواهد شد تا اعتبارات به طور ویژه به روستاها تخصیص یابد.

دولت مکلف به تخصیص ۶هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی شد

حسینی شاهرودی در دیگر بخش سخنان خود، ضمن بیان اینکه مصوبه دیگر دولت در راستای توانمند سازی حوزه اشتغال روستایی، آثار و برکات فراوانی را مشمول روستاها و به خصوص مناطق محروم خواهد کرد، بیان داشت: مجلس اختصاص شش هزار میلیارد تومان به مقوله توسعه اشتغال روستایی است که دولت در آن ملکف شد شش هزار میلیارد تومان دیگر نیز قرار دهد تا در مجموع شاهد تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان به این مهم باشیم.

وی افزود: باید مردم با مراجعه به دهیاری ها نسبت به برنامه ریزی در راستای تخصیص این اعتبارات از طریق ثبت تعاونی های کارآفرین اقدام کنند تا بتوانیم سهم خوبی از این اعتبارات را نصیب روستاهای بخش محروم شهرستان های شاهرود و میامی کنیم چرا که اگر این اعتبارات تخصیص نیابند، قطعاً به روستای دیگر و به شهرهای دیگر تخصیص خواهند یافت و به نوعی از دست مردم می رود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، سومین مصوبه مجلس در راستای توسعه روستایی را افزایش دو برابری قیر رایگان دانست و بیان کرد: این امر نیز فرصت بهسازی معابر روستایی را فراهم می کند که باید برای تخصیص آن برنامه ریزی شود.