شناسهٔ خبر: 22019523 - سرویس سیاسی
منبع: جماران | لینک خبر

بیکاری موجود استان کرمانشاه نتیجه بی توجهی برخی از مدیران است

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شهاب نادری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی به هدف رفع موانع تولید واشتغال که با حضور فعالان عرصه گردشگری و مدیران استانی و شهرستان پاوه

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شهاب نادری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی به هدف رفع موانع تولید واشتغال که با حضور فعالان عرصه گردشگری و مدیران استانی و شهرستان پاوه در فرمانداری پاوه برگزار شد از عدم تلاش و توجه مدیران به رفع موانع طرح های گردشگری و اشتغالزایی در استان وبه ویژه اورامانات انتقاد کرد.
او با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و تلاش برای تولید و اشتغال گفت: متأسفانه تعدادی از مدیران استان کرمانشاه علاوه بر عدم تلاش برای این مهم با ایجاد موانع متعدد موجب رنجش خاطر سرمایه گذاران و فرار آنها از استان شده اند.
وی اظهار کرد: حرکت این تعداد از مدیران فرصت سوزی بوده و موجب شده است که امروز استان کرمانشاه در زمینه بیکاری در رتبه های اول کشور قرار گیرد که اقدام آنها گناهی نابخشودنی وظلمی بزرگ در حق جوانان استان است.
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: برای جبران خسارت وارده شده به استان باید همه یکدل و همصدا زمینه ورود سرمایه گذاران را به استان و شهرستان ها را فراهم کنیم.
نادری افزود: این مهم مستلزم برداشته شدن بوروکراسی اداری و کاغذ بازی موجود و تلاش برای ورود بخش خصوصی و جلب اعتماد سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.
وی تصریح کرد هر مدیری که برای رفع موانع تولید و اشتغال تلاش نکند و خود موجب و مانع کار گردد بنده به عنوان وکیل مردم برابر قانون خواستار برخورد با او خواهم شد.
وی اضافه کرد: بعضی کم کاری ها ناشی از دولت نیست و به خودمان بر می گردد که نتوانستیم از ظرفیت های موجود به نحو شایسته استفاده کنیم که اگر استفاده می کردیم موجب افزایش توانائی های منطقه می شد.
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه به عدم تحقق مصوبات سفر مقام معظم رهبری در حوزه آب پرداخت وافزود: در سفر معظم له مقرر گردید هزار هکتار زمین های منطقه تحت پوشش آبیاری قرار گیرد، ولی هیچ چیزی اجرایی نشد.
نادری افزود: به وزیر نیرو گفتیم در احداث سد داریان به ما خیلی ظلم شده است، با شرایطی که ایجاد شده و باوجود سد داریان و هانی کوان، شهر پاوه آب خوردن ندارد.
وی به حضور استاندار سابق کرمانشاه و وزیر نیرو به پاوه اشاره کرد و گفت: در این سفر وزیر نیرو قول عملی کردن طرح انتقال آب بهشهر پاوه را داد اما هیچ اقدام عملی نشد و با این حال ما برای آن تخصیص و اعتبار گرفتیم ان شاءالله که انجام می شود.
در ادامه این نشست تعدادی از فعالان گردشگری به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای توسعه گردشگری منطقه و ایجاد اشتغال پرداختند که مهمترین این نظرات شامل آموزش همگانی وعمومی برای تمام اقشار جامعه در خصوص نوع برخورد با گردشگران، بهسازی و توسعه راه های ارتباطی منطقه، اختصاص و پرداخت تسهیلات بلند مدت کم بهره و دارای تنفس، برگزاری جشنواره ها، آموزش تور لیدرهای توانمند برای معرفی جاذبه های منطقه و رفع موانع اجرایی طرح ها همچون بوروکراسی اداری بود.
شهرستان پاوه با جاذبه های فراوان طبیعی، آثار تاریخی و اماکن زیارتی از جمله مناطق گردشگری استان و کشور است که همواره مقصد گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور است.
7448/3033 خبرنگار: محمد هادی زامیاد** انتشار دهنده:فرزاد نویدی